۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 55385237

بنابر گفته مقامات روسیه، شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز به اروپا را از طریق خط گاز نورد استریم ۱ را به طور کامل متوقف کرد.

صادرات گاز روسیه به اروپا متوقف شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، شرکت گازپروم روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را پس از مشخص شدن نشتی در این خط لوله به طور کامل متوقف کرده است. 

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

طبق گزارش رویترز، ظرفیت صدور گاز نورد استریم ۱ را در ماه ژوئن به ۴۰ درصد کاهش داده بود و در ماه جولای این رقم به ۲۰ درصد رسیده بود.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه غربی آمده است: «روسیه البته از زمان آغاز آنچه "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین خوانده است، ارسال (گاز) به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را به طور کامل متوقف کرده است».

از سوی دیگر نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه به شهروندان این کشور در زمینه احتمال قطعی برق در ماه‌های پیش رو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هشدار داد که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این  قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده  و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ رآکتور هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری  است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود  به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز  به گاز متکی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید