هر ساله محیط زیست در آب این دریاچه ماهی قزل آلا تزریق می‌کند. پس شما می‌توانید با سفر کردن به اردبیل و بازدید از این دریاچه از ماهی گیری کردن نیز لذت ببرید.

اردبیل استانی سرد با طبیعتی بکر / پیشنهاداتی برای سفر به اردبیل

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: استان اردبیل یکی از استان‌های شمال غربی کشور ایران است که به دلیل نزدیک بودن به دریا و سرسبزی بی‌نظیری که دارد هرساله مقصد بسیاری از طبیعت‌گردان و ایران‌گردان است. جالب است که بدانید طبق آخرین آماری که در اختیار است استان اردبیل توانست در سال ۱۳۹۶ بیش از ۹ میلیون گردشگر را به خود جذب کند. با ما همراه باشید تا درباره این استان بسیار زیبا بیشتر بدانید.

چه جاذبه‌های طبیعی در استان اردبیل وجود دارند؟

  • غار یخگان: غار یخگان یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا در ۷۷ کیلو متری شهر خلخال است.‌ جالب است که بدانید که این غار در ارتفاع ۲۴۰۰ متری قرار دارد. اگر بخواهیم درباره مساحت غار حرف بزنیم باید بدانید که این غار ۱۱۰۰ متر مساحت دارد و قطر ورودی اصلی آن فقط نیم متر است. شما می‌توانید به همراه راهنما از این غار به همراه طبیعت منحصر به فردی که در اطراف آن وجود دارد دیدن کنید.

  • آبگرم گاومیش گلی: آبگرم گاومیش گلی که استخری به طول ۲۵ در ۱۱۷ متر را تشکیل داده است یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های آب گرم سرعین نشات می‌گیرد. جالب است که آبدهی چشمه گاومیش گلی ۳۰ لیتر در ثانیه است. شما می‌توانید با دیدن کردن از این چشمه آب گرم آثار نقاط آتشفشانی به جای مانده از زمان‌های دور را نیز مشاهده کنید.

  • دریاچه نئور: دریاچه نئور یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در استان اردبیل است. این دریاچه از این جهت زیباست که از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در فصل بهار به دلیل بارشهای فراوانی که در این ناحیه وجود دارند آب دریا بالا می‌آید و دو دریاچه تبدیل به یک دریاچه بسیار بزرگ می‌شود. در فصل بهار عمق بعضی از قسمت‌های دریاچه بیش از ۵ متر نیز می‌رسد. هر ساله محیط زیست در آب این دریاچه ماهی قزل آلا تزریق می‌کند. پس شما می‌توانید با سفر کردن به اردبیل و بازدید از این دریاچه از ماهی گیری کردن نیز لذت ببرید.

  • آرامگاه شاه اسماعیل: آرامگاه شاه اسماعیل یکی از آرامگاه‌هایی است که در مجموعه آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی قرار این آرامگاه تنها آب ابعادی دو ونیم در سه و نیم متری دارد، اما هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

  • بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی: این جاذبه تاریخی که در فهرست میراث جهانی مربوط به یونسکو ثبت شده است بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال قدمت دارد. بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی موجود در میدان عالی قاپو اردبیل است که به دلیل کاشی کاری‌های بسیار زیبا محلی مناسب برای هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی کردن است.

  • برج شاطر: برج شاطر در روستای صومعه در توابع استان اردبیل قرار دارد و جزو یکی از قدیمی‌ترین جاهای تاریخی اردبیل است. قدمت این برج به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد. اگر به تاریخ علاقه دارید می‌توانید از این بنای تاریخی دیدن کنید.

  • پل‌های اردبیل: استان اردبیل دارای پل‌های تاریخی بسیار زیادی است. پل هفت چشمه، پل یعقوبی، پل نادری، پل قره سو، پل سید آباد، پل سامیان و پل ابراهیم آباد از جمله پل‌هایی هستند که قدمت تاریخی دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید