خبرگزاری یونهاپ امروز (جمعه) گزارش داد که مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفته است او و همتایان آمریکایی و ژاپنی‌اش توافق کرده‌اند که اگر کره شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، جای هیچگونه "پاسخ نرمی" باقی نخواهد ماند.

کره جنوبی: با آزمایش هسته‌ای کره شمالی، جای هیچ‌گونه "پاسخ نرمی" باقی نمی‌ماند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه کره شمالی آماده هفتمین آزمایش هسته‌ای خود شده است، کیم سونگ-هان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی پس از گفت‌وگوهای سه‌جانبه با جیک سالیوان، همتای آمریکایی و آکیبا تاکئو، همتای ژاپنی‌اش در هاوایی، این اظهار نظر را انجام داد.

کیم به خبرنگاران گفت: «اگر کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، ما سه کشور با هم و به همراه جامعه جهانی همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد تا کره شمالی متوجه شود که اقدامش کاملا اشتباه است.»

وی افزود: «ما توافق کرده‌ایم که نباید جای هیچگونه پاسخ نرم و رضایت‌بخشی نسبت به آزمایش هسته‌ای کره شمالی وجود داشته باشد.»

کره شمالی سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی را در "سرعتی بی‌سابقه" انجام داده است. در اواسط ماه اوت، کره شمالی پس از آغاز دوباره بزرگترین رزمایش‌های میدانی توسط کره جنوبی و ایالات متحده، از سواحل غربی خود دو موشک کروز شلیک کرد. پیونگ‌یانگ همچنین از رزمایش‌ها میان کره جنوبی و آمریکا به عنوان "تمرینی برای جنگ" انتقاد کرده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید