نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور از زائران اربیعین خواست که تا قبل از فرارسیدن روز اربعین به کشور بازگردند تا ما شاهد ازدحام جمعیت در روز اربعین نباشیم‌.

 لیست قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین را از مبدا پایتخت برای بازه زمانی ۱۲ تا ۳۰ شهریور اعلام کرد.

علی صاحبکار در این باره گفت: قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره از تهران تا مهران ۴۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان، قیمت بلیت اتوبوس ۳۲ نفره ۳۳۶ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: همچنین قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا ایلام برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۳۷۶ هزار و ۲۵۰ تومان و اتوبوس ۳۲ نفره ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

‌به گفته صاحبکار، قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا کرمانشاه برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۲۹۶ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این نرخ فقط در بازه ایام اربعین یعنی ۱۲ تا ۳۰ شهریور است و قیمت‌ها پس از اربعین به روال عادی باز می‌گردد.

زائرین اربعین حتما در سامانه «سماح» ثبت نام کنند

 صحبت الله رحمانی با بیان اینکه رفت و آمد زائران از مرزها به صورت روان در جریان است، افزود: در حال حاضر در مرز مهران هستیم و در روزهای آینده نیز از مرزهای چذابه و شلمچه بازدید می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا شاهد ازدحام جمعیت در مرز مهران در استان ایلام نباشیم و برخی مشکلات سال‌های گذشته در این زمینه تکرار نشود، خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین استان ایلام تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده‌اند. جایگاه‌ها، توقفگاه‌ها و سایه بان‌هایی برای استراحت زائران ایجاد شده و ما تمام تلاشمان این است که رفت آمد زوار آسان و روان باشد.

رحمانی با بیان اینکه شهر مهران و پایانه مرزی مهران رنگ و بوی اربعین گرفته است، تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که سفرشان را مدیریت کنند، مدت زمان سفرشان را کوتاه کنند و اگر امکان دارد تا قبل از فرارسیدن روز اربعین به کشور بازگردند تا ما شاهد ازدحام جمعیت در روز اربعین نباشیم‌.

وی که با یک شبکه رادیویی صحبت می‌کرد، با ارائه توضیحاتی در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل زائران در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از زائرین اربعین حسینی می خواهیم که بدون ثبت نام در سامانه «سماح» به مرزها مراجعه نکنند. مناسب است که زائران به خاطر موضوع بیمه، مسائل رفاهی خودشان همچنین مسائل داخلی عراق حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید