آمار مبتلایان به آبله میمونی در جهان رو به نزول دارد و این می تواند این امید را در میان جهانیان ایجاد کند که قرار نیست این بیماری منجر به ایجاد پاندمی دیگری در جهان شود.

آیا تعداد مبتلایان به آبله میمونی در جهان خبر از یک پاندمی جدید می‌دهد؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری موج، آمارهای سازمان جهانی بهداشت که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد: بیش از ۵۰ هزار نفر در جهان به بیماری آبله میمونی مبتلا شده‌اند؛ اگرچه روند انتقال بیماری در نقاط کانونی اروپا و ایالات متحده کند شده است.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد: شمار مبتلایان به بیماری آبله میمونی در جهان از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرد: ۵۰ هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا و ۱۶ مورد فوت ناشی از بیماری آبله میمونی در سال جاری گزارش شده است.

تعداد مبتلایان به آبله میمونی رو به کاهش است

"تدروس آدهانوم"- دبیر کل سازمان جهانی بهداشت –گفته است کاهش موارد جدید ابتلا تایید می‌کند که می‌توان شیوع بیماری را متوقف کرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: در قاره آمریکا که بیش از نیمی از موارد گزارش شده را تشکیل می‌دهد، چندین کشور همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا هستند، اگرچه روند نزولی ابتلا در کانادا دلگرم کننده است. همچنین در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند شاهد روند آشکار کاهش موارد ابتلا هستیم که نشان دهنده اثربخشی اقدامات انجام شده در حوزه سلامت عمومی، ردیابی موارد ابتلا و پیشگیری از انتقال بیماری است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید