بهترین مرز برای خروج از ایران و وارد شدن به کشور عراق جهت شرکت در راهپیمایی با شکوه اربعین مرز خسروی است. زایران می توانند به این مرز برای سفر به عراق استفاده کنند.

بهترین مرز برای تردد زائران اربعین کدام مرز است؟ + فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از مهر پس از بازگشایی مرز خسروی و بررسی‌های انجام‌شده، مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعینی شناخته شد و اکنون شرایط میزبانی کرمانشاه از ۲ میلیون زائر مهیا است.
در پی اعلام برگزاری پیاده روی ایام اربعین، مرزها مهیای بازگشایی شدند که در این بین پس از گذشت چندین سال مرز خسروی در استان کرمانشاه آمادگی برای پذیرش تردد زائران اربعین را اعلام کرد که به همین منظور تأمین زیر ساخت‌های لازم در تمامی حوزه‌ها در دستور کار قرار دستگاه‌های استانی قرار گرفت.

گام نخست در بازگشایی مرز خسروی رایزنی‌ها برای تأمین امنیت در مرز عراق بود که پس از انجام اقدامات و مذاکرات لازمه بین کشور ایران و عراق تأییدیه نهایی صادر شد و سپس آماده‌سازی سایر بخش‌ها اعم از درمانی، حمل و نقل جاده‌ای، عمرانی و… به دستگاه‌ها ابلاغ شد و با تشکیل قرارگاه ستاد اربعین مقرر شد مرز خسروی که پیشتر نیز یکی از بهترین مرزها برای تردد به کشور عراق محسوب می‌شده احیا و به جایگاه سابق خود باز گردد.

طی کار ویژه‌های تعیین شده برای هریک از دستگاه‌های ذی ربط تاکنون اقدامات مناسبی در دروازه نجف نه فقط به عنوان مسیر عبور زائران بلکه در جایگاه میزبانی از زائران حسینی پذیرای میلیون‌ها عاشق اباعبدالحسین (ع) است.

خبر گزاری مهر استان کرمانشاه از ابتدای کار در خصوص بازگشایی مرز خسروی پیگیری‌های لازم را طی سلسله گزارشات و اخبار دنبال کرده و حالا امروز که باز گشایی مرز قدیمی خسروی تحقق یافته پیگیر اخبار در این مرز بوده تا بار دیگر حرکت عظیم عشاق حسینی از طریق مرز خسروی را پس از چند سال وقفه در دفتر اربعین به ثبت برساند.

کرمانشاه در خدمت زایرین

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازگشایی مرز پس از گذشت چند سال، اظهار کرد: این مرز بسیاری از فرصت‌ها را برای استان کرمانشاه خلق کرده و با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم درصدد ایجاد شرایط مناسب برای تردد زائران گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در دیداری که طی هفته‌های گذشته با سرکنسول عراق صورت گرفته، افزود: مقرر شد که با هم‌افزایی و همکاری مسئولان ۲ کشور ایران و عراق نواقص و کمبودهای موجود در مسیر تردد زائران ایرانی به عراق رفع شود تا عاشقان اباعبدالله (ع) با کمترین مشکل در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور پیدا کنند.

مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نمایندگان استان‌های معین کرمانشاه طی بازدیدهایی که از مرز استان کرمانشاه داشتند بهترین مسیر با زیرساخت‌های مناسب برای تردد زائران به عتبات عالیات را مرز خسروی کرمانشاه دانستند، تصریح کرد: آمادگی لازم برای رفت و برگشت و پذیرایی از ۲.۵ میلیون زائر را دارا هستیم و استان‌های معین هم باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: مرز خسروی بر اساس طرفیت‌هایی که دارد مورد تأیید بسیاری از وزیران و مسئولان قرار گرفته و با تکمیل هرچه بیشتر آن در تلاش برای بازگشایی همیشگی این مرز برای تردد زائران خواهیم بود.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ موکب فعال برپا خواهد شد و تمام تلاش‌ها بر آن است که چند روز پیش از اربعین به طور کامل آماده پذیرایی و استقبال بهتر و بیشتر شویم و با همکاری صدا و سیمای کشوری پوشش رسانه‌ای از مرز خسروی را نیز خواهیم داشت.

استقبال مردم از بازگشایی مرز خسروی

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و بازدید از مرز خسروی در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائران که در در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: امسال افتخار میزبانی برای خدمت به زائرین آل الله پس از چندین سال نصیب مردم کرمانشاه شده است.

وی افزود: اگر عراق دروازه ایران به جهان عرب باشد بی شک شهرستان قصرشیرین یکی از مهمترین دروازه‌ها به کشور عراق است و این شهرستان را نه فقط به عنوان یک مرز بلکه به عنوان یک نقطه تمدنی باید مورد توجه قرار داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های شهرستانی قصرشیرین و مرز خسروی به اندازه کافی استفاده نشده، تصریح کرد: برای بهره برداری بیشتر از مرز خسروی در همه امور استان باید تلاش کرده تا به جایگاه اصلی در مرز خسروی دست پیدا کنیم و برای ایام اربعین نیز مسیری ایمن و برای زیارتی راحت را برای زائرین باید فراهم شود.

وحیدی بیان کرد: در صورتی که در روزهای ابتدایی وضعیت تردد خوب باشد به طور قطع حجم زیادی از زوار به سمت این مرز حرکت می‌کنند که به همین منظور باید خود را برای هرگونه اتفاق و استقبالی در زمان بازگشایی آماده کنیم.

وی به تنوع مذاهب در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تنوع مذاهب و قومیت‌ها وحدت لازم بین مذاهب مختلف استان کرمانشاه به چشم می‌خورد که امسال نیز برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین باید این وحدت به تصویر کشیده شود چرا که یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس جمهور اجرای مراسم اربعین با کیفیت بهتر و ایمن‌تر در مرز خسروی است.

مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

وحیدی با اشاره به پیگیری و بررسی‌های مناسب از وضعیت موکب‌ها و پذیرایی در ایران و خاک عراق، خاطرنشان کرد: امید است که اربعین امسال به عنوان یک تجربه خوب نشان‌دهنده عشق و دلدادگی ایرانیانی باشد که توانسته‌اند با توجه به چارچوب‌های مورد نظر با کیفیتی مناسب به زائران خدمات رسانی کنند.

مرز خسروی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تردد زائران به سوی کشور عراق / ‏مرز‬ خسروی نیازمند تبلیغات است

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز طی بازدید از پایانه مرز خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افتخاری نصیب مردم کرمانشاه شده که در این ایام خادم زوار امام حسین (ع) باشند و اگرچه ممکن است توفیق زیارت نداشته باشید امام در ثواب این سفر سهیم خواهید بود.

وی با اشاره به پیشرفت و فراهم سازی امکانات در مرز خسروی به خوبی انجام گرفته، افزود: با وجود زیر ساخت و امکانات خوب این مرز اما اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته که پیشنهاد می‌شود در این از طریق هماهنگی بین صداوسیمای استان کرمانشاه و سازمان صدا و سیمای کشوری برای تبلیغات بیشتر اقدام شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تبلیغات درست کمک کننده خوبی به ستاد اربعین خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تردد زائران به سوی کشور عراق است در صورت همراهی مردم به منظور سهولت در بخش مسیر تردد و وجود امکانات حجم زیادی از نگرانی‌ها بر طرف خواهد شد.

مخبر با اشاره به اینکه به تعهداتی که در منطقه داده شده عمل می‌شود، ادامه داد: مسائل ناتمام و کاستی‌های موجود به همت مسئولین هرچه سریع‌تر باید رفع شود و در صورت کمبود اعتبارات حتماً تأمین خواهد شد.

مرز خسروی بهترین و آماده‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین حسینی

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز خسروی بهترین و آماده‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: هم اکنون مرز رسمی خسروی به لحاظ زیرساخت‌ها با نگاه کارشناسی و دقیق، بهترین و آماده‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین حسینی بوده و از تمام مرزها آماده‌تر است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرز خسروی از بهترین مرزهای کشور با عراق است و ۲۳ هتل، زائران و مهمانسرا در قصرشیرین برای استفاده زائران آماده شده است.

مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

حیدری بیان کرد: کوتاه‌ترین مرز و در دسترس ترین مرز به سوریه و مدیترانه، مرز رسمی خسروی است و باید این مرز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت این مرز بهتر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استاندار کرمانشاه و ستاد اربعین تلاش شبانه روزی دارند و با وحدت و در حال تلاش و پای کار هستند و در بحث تأمین آب و برق و زیرساخت‌ها نیز مرز کاملاً آماده حضور زائران است.

پذیرایی بیش از ۲۰ هتل و مهمانسرا از زائران در قصر شیرین

محمد پورهاشمی دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرز خسروی مشکلی برای پذیرش زائران ندارد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و با فروکش کردن تنش‌های موجود در عراق در حال حاضر آرامش و امنیت در مسیر تردد حاکم بوده و باوجود زیرساخت‌های مناسب در پایانه مرزی خسروی این مسیر از بهترین و امن ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه برای میزبانی از ۲ میلیون زائر اربعین آماده است، افزود: پیش بینی افزایش چشمگیر زوار در اربعین امسال به دلیل مزیت‌های مرز خسروی صورت گرفته است که این استان برای میزبانی از ۲ میلیون زائر اربعین آماده می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه به فاصله کوتاه مرز خسروی با کشور عراق اشاره و تصریح کرد: مرز خسروی در مقایسه با سایر مرزهای کشور فاصله نزدیکی با شهرهای متراکم شمالی کشور دارد که در نتیجه سبب تردد بالای زائران از این مسیر خواهد شد.

پور هاشمی به امکان تردد زائران از سایر استان‌ها به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: وجود خطوط ریلی راه آهن و فرودگاه‌ها در استان کرمانشاه شرایط مناسبی برای سفر فراهم کرده تا زائران بتوانند از مرز خسروی برای زیارت استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: شراط برای اسکان زائران در مرز خسروی به طور ویژه قراهم شده تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنند و در حال حاضر نیز بیش از ۲۰ هتل و زائرسرا در قصرشیرین و مرز خسروی آماده خدمات رسانی هستند.

امکان تردد زائران از مرز خسروی از هفت صبح تا پنج عصر

محمد حیدری با اشاره به تردد زائرین در مرز خسروی، اظهار کرد: از تاریخ ۲۳ مرداد ماه مرز خسروی به طور رسمی بازگشایی و مسیر برای تردد زائران آماده سازی شده است.

مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه تردد زائران به صورت انفرادی در مرز خسروی امکان پذیر است، افزود: تردد زائران از روزهای ابتدایی گشایی مرز خسروی آغاز شده و هیچ محدودیتی برای میزان تردد زائران وجود ندارد.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده آغاز ساعت تردد زائران از طریق مرز خسروی از ساعت پنج صبح بوده و تا هفت عصر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در مرز سومار نیز تردد تنها برای موکب دارن امکان پذیر بوده و زائران برای زیارت نمی‌توانند از این مسیر عبور داشته باشند.

حیدری خاطر نشان کرد: تأمین زیر ساخت‌ها در شهرستان قصر شیرین به صورت جدی دنبال شده و بر اساس ظرفیت‌های موجود و تأمین نیازهای موجود این شهرستان آماده میزبانی از زائران را به طور کامل دارد.

افزایش ۳۵ درصدی موکب داران در اربعین سال جاری

بهمن صحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مسئول کمیته مشارکت مردمی و اسکان و پذیرایی زائران اربعین در قرارگاه اربعین است و در حال برنامه ریزی برای هرچه با شکوه تر مراسم پیاده‌روی اربعین قرار دارد.

وی افزود: امسال نیز با اهتمام استاندارد کرمانشاه و تلاش‌های صورت گرفته مرز خسروی با تمام امکانات و شرایط به روی زائران اربعین بازگشایی شده است و کرمانشاه همانند سال‌های گذشته به عنوان دروازه کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: موضوع برپایی مواکب حسینی در داخل و خارج کشور برعهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است و افرادی که مایل به پذیرایی از زائرین هستند می‌توانند برای ثبت موکب خود به ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند.

صحرایی بیان کرد: برای برگزاری اربعین امسال و پذیرایی از زائرین اربعین تعداد مواکب افزایش ۳۵ درصدی را داشته است و در مجموع ۱۷۳ موکب دارای پروانه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

مرز خسروی بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

وی با اشاره به پیش بینی استقبال میلیونی زائران از مراسم اربعین امسال، اضافه کرد: استان کرمانشاه به دلیل آنکه در مسیر رفت و برگشت تردد زائرین مسیر خسروی و مهران قرار دارد شاهد تردد انبوه زائران خواهد بود و تمامی شهرستان‌های در مسیر تردد زائران نسبت برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی اقدام خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همچنین با آموزش و پرورش، حسینیه‌ها، مساجد در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و مرز خسروی برای اسکان روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر هماهنگی شده و در صورت نیاز این ظرفیت بیشتر نیز خواهد شد.

صحرایی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی شرایط برای اسکان و پذیرایی از زائرین در مرز خسروی، بیان کرد: بیش از ۵۰ موکب در مرز خسروی به صورت ویژه آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است که ۱۰ شهریور ماه برپایی موکب‌ها آغاز و از ۱۵ خدمت رسانی آنها آغاز می‌شود.

آمادگی مرز سومار برای عبور مواکب اربعین

وی با اشاره به استقرار موکب‌های ایرانی در منظریه عراق و مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، افزود: با کمک طرف عراقی ۹ موکب شامل ۶ موکب عراقی و سه موکب ایرانی در مرز خسروی و منظریه عراق برپا می‌شود و همچنین بیش از ۳۰ موکب کرمانشاهی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به ضرورت اسکان و پذیرایی از زائرین در مسیر برگشت از استان کرمانشاه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت برای بازگشت زائران پیش بینی شده است.

صحرایی خاطر نشان کرد: اقلام مواکب کرمانشاهی که عازم کشور عراق و کربلا هستند تا یازدهم شهریور از طریق مرز مهران و از یازدهم شهریور به دلیل ایجاد ازدحام در مرزها از طریق مرز سومار خواهد بود که مسئولان استانی در حال رایزنی و تجهیز مرز سومار با طرف عراقی هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید