بازار ارز به دلیل ناامیدی از نتیجه مذاکرات وین، امروز نهم شهریور ماه به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شد.

ناامیدی بازار ارز از توافق برجام / نرخ دلار برای امروز

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، نتیجه مذاکرات هسته‌ای مشخص نیست و بازارها سومین هفته بلاتکلیفی خود را پشت سر می‌گذارند. اگرچه به نظر می‌رسد از اواخر این هفته، بازارها سیگنالی که منتظرش بودند را گرفته‌اند. اینکه برجام به زودی به نتیجه نمی‌رسد و اختلافات میان دو طرف بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده بود.

از ابتدای هفته قیمت دلار در میانه کانال ۲۹ هزار تومان در نوسان بود و روز گذشته حتی به ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسید. اما میانه روز گذشته، هشتم شهریور ماه، قیمت دلار روند افزایشی پیدا کرد و امروز نهم شهریور ماه به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شد.

قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردایی هم در محدوده ۳۰ هزار تومان است. اگرچه دلار هرات کمی کاهش پیدا کرده و به ۲۹ هزار تومان رسیده است.

ظرف چند روز گذشته سیگنال برجامی خاصی صادر نشده اما به نظر می‌رسد که همین مساله بر روند قیمت دلار اثر گذاشته است. چون معامله‌گران تا قبل از این در بیم و امید آغاز دوباره مذاکرات بودند و این احتمال وجود داشت که هر لحظه پاسخ مثبت طرفین رسانه‌ای شود. اما حالا با گذشت بیش از دو هفته از سکوت طرفین، معامله‌گران دلار از فاز احتیاط خارج شدند.

پیش بینی قیمت دلار برای روزهای آینده

کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه باعث تغییر قیمت دلار شده، همین بلاتکلیفی سیاسی درباره مذاکرات است. اما باید دید اگر این بلاتکلیفی ادامه داشته باشد، روند افزایشی قیمت دلار هم ادامه دارد یا نه؟

بار قبل و بعد از مذاکرات دوحه، روند قیمت دلار صعودی شد و البته بانک مرکزی با ارزپاشی توانست بازار را مهار کند و قیمت را در کانال ۳۰ هزار تومان حفظ کند. اما مشخص نیست که این بار هم روند قیمت دلار در صورت ادامه تعلیق کنونی، در همین محدوده می‌ماند یا تغییر می‌کند.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد قیمت دلار در روزهای آینده تغییر چندانی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود دلار در همین کانال فعلی، یعنی محدوده ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان باقی بماند.

او توضیح داد: به نظر نمی‌رسد که اخبار دیگری بر بازار دلار تاثیر داشته باشد.  تا نتیجه نهایی مذاکرات وین مشخص نشود، بازار از وضعیت بلاتکلیفی خارج نمی‌شود و تغییری نیز در قیمت‌ها مشاهده نخواهد شد.

بر اساس خبرهای سیاسی دور جدید مذاکرات هسته‌ای به زودی در وین برگزار می‌شود. اگر نتیجه این مذاکرات مثبت باشد در کوتاه‌مدت روند بازار کاهشی می‌شود. اما اگر این انتظار به درازا بکشد احتمالا بازارها سیگنال منفی خواهند گرفت و قیمت ارز هم بالا می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید