رزمایش نظامی مشترک روسیه با نیروی دریایی چین در در آب‌ ها و مناطق ساحلی دریای ژاپن برگزار خواهد شد.

رزمایش نظامی مشترک روسیه و چین رزمایش در دریای ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از مهر ،وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» به نقل از خبرگزاری تاس از برگزاری رزمایش مشترک نیروهای دریایی روسیه و چین در دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه و چین قرار است رزمایش نظامی مشترکی را در دریای ژاپن برگزار کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این رزمایش در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ روسیه به نام «وستوک -۲۰۲۲» برگزار خواهد شد.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه کرد که نیروهای دریایی دو کشور در آب‌ ها و مناطق ساحلی دریای ژاپن و دریای «اوخوتسک» (Okhotsk) به برگزاری این تمرین نظامی خواهند پرداخت. در این رزمایش نظامی مشترک، شماری از شناورها، ناوچه‌ های موشک انداز روسیه و چین با پوشش هوایی جنگنده‌ های روسیه این رزمایش را برگزار می کنند.

رزمایش ۵۰ هزار نیروی نظامی روسیه و چین

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که رزمایش راهبردی «وستوک -۲۰۲۲» اول سپتامبر در منطقه نظامی شرق روسیه آغاز خواهد شد و در این رزمایش بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی شرکت خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: رزمایش وستوک -۲۲ از اول تا هفتم سپتامبر، برگزار خواهد شد، تحت فرماندهی رئیس ستادکل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و با تمرین‌ های عملی و اقدامات تهاجمی و دفاعی در ۷ مکانِ منطقه نظامی شرق.

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) و همچنین مقامات سایر کشورهای شریک مانند جمهوری آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه، سوریه، تاجیکستان شرکت خواهند کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی، بیش از ۵ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی، از جمله ۱۴۰ هواپیما، ۶۰ کشتی و قایق در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

آخرین رزمایش وستوک (شرق) در سال ۲۰۱۸ در مقیاسی بزرگ و با حضور ۳۰۰ هزار نیروی نظامی برگزار شد. ارتش چین نیز برای نخستین بار در این رزمایش شرکت کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید