۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 55384883

یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که در سفر به منطقه آزاد کیش می‌توان انجام داد رفتن به سافاری است، سؤال مهم اینکه لباس مناسب سافاری کیش چه لباسی است؟

لباس مناسب سافاری کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: حضور سالانه دو میلیون گردشگر در جزیره کیش گواهی بر اهمیت و جاذبه‌های فراوان طبیعی و گردشگری این نقطه از کشور است. کیش با قرارگیری در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه استان دیدنی هرمزگان یکی از مقاصد پر بازدید به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تفریح، خرید و استراحت پا به آن می‌گذارند. برای سفر به منطقه آزاد کیش، تجربه کردن شمار زیادی از تفریحات آن و البته دیدن جاذبه‌های طبیعی مثال‌زدنی در آن پیش از هر چیز نیاز است تا بیشتر و بهتر از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی بدانیم.

آب‌وهوا و انتخاب لباس مناسب سافاری

جزیره زیبا و دوست‌داشتنی کیش در طی سال دارای میانگین دمایی 26.6 درجه است و ساعات آفتابی در آن نسبت به دیگر جزیره‌های منطقه بیشتر است، این دو موضوع سبب شده تا دمای کیش بین گرم تا خیلی گرم در فصول مختلف متغیر باشد. گفتنی است کیش به دلیل همجواری با خلیج همیشه فارس دارای رطوبت نسبی بالاست، رطوبت 60 درصدی در طول سال به صورت میانگین در این جزیره حاکم است. با توجه به آنچه گفته شد کیش در دسته‌بندی اقلیمی در اقلیم گرم و مرطوب جای داده می‌شود.

برای انتخاب لباس مناسب سافاری کیش بهتر است اقلیم، آب‌وهوا و فصل سفر را در نظر بگیریم، با این توضیح که کیش در هر فصلی گرم است و ساعات آفتابی زیاد دارد و به این موارد رطوبت هم اضافه می‌شود، قطعا بهترین انتخاب برای پوشاک، لباس‌های نخی و آزاد است. پوششی که به بدن نچسبد و سبک باشد تا جریان هوا به راحتی حس شود و گرمای هوا و مرطوب بودن آن چندان آزاردهنده نشود. بی‌شک هر لباسی که با آن احساس راحتی و آسودگی شود بهترین لباس و مناسب‌ترین رخت است اما برای گردش در کیش و داشتن یک سافاری خوب قطعا توجه به آب‌وهوا اهمیت بالایی دارد.

لباس مناسب سافاری کیش

ویژگی‌های لباس مناسب سافاری در کیش

همان‌طور که گفته شد، اقلیم کیش گرم و مرطوب است و زمان جمع کردن لباس بهتر است لباس‌های رنگ روشن و آزاد را انتخاب کنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سافاری رنگ لباس است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود پوشش انتخابی در طی سافاری، پوششی با رنگ‌های خنثی و محیط باشد تا اثر آسیبی به حیات وحش وارد نشود. عامل دیگر برای انتخاب لباس مناسب سافاری کیش جنس و بافت لباس است که توصیه می‌شود نخ پنبه با بافت سبک برای عبور جریان هوا باشد، در نهایت میزان راحتی شما و آزاد بودن لباس اهمیت دارد.

توجه داشته باشید پوشش بیش از حد گشاد، ممکن است دست و پا گیر باشد. یکی از مواردی که در پوشش به هنگام سافاری نیاز به توجه دارد، پوشاندن مو است تا شن و تابش طولانی آفتاب مو را خراب نکند. بسیاری از طبیعت‌گردها و کسانی که در جاهای مختلف دنیا به ویژه آفریقا سافاری می‌کنند از اسکارف و کلاه برای مراقبت از مو استفاده می‌کنند که گزینه‌های جالب توجهی هستند. عینک‌آفتابی و کرم ضدآفتاب را جزء جدایی‌ناپذیر این تجربه بدانید و برای محافظت از چشم و پوست خود از آن‌ها غافل نشوید.

در پایان خوب است بدانیم تجربه سافاری با انتخاب هوشمندانه لباس مناسب سافاری کیش یک تجربه تکرار نشدنی می‌شود چرا که در آن نه تنها به راحتی و آسایش خود توجه کردیم بلکه اثری که با پوشش خود بر حیات وحش می‌گذاریم را نیز در نظر گرفتیم. برای سفر به کیش و رفتن به سافاری داشتن یک چک لیست لباس کمک‌کننده خواهد بود و از این رو در ادامه لیستی از لباس‌هایی که در سافاری به کار خواهد آمد را می‌بینید:

کلاه آفتاب‌گیر

شال نخی

اسکارف طبیعت‌گردی یا ورزشی

تیشرت آزاد و سبک

مانتو خنک و نخی

شلوار یا شلوارک

لباس مناسب سافاری کیش

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید