فیلم سینمایی EO که توسط یرژی اسکولیموفسکی، ساخته شده است به عنوان برنده جایزه دواران جشنواره کن انتخاب شد و نماینده سینمای لهستان در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۳ شده است.

لهستان  و فیلم برنده کن وارد رقابت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «EO» جدیدترین ساخته «یرژی اسکولیموفسکی» که به عنوان برنده جایزه دواران جشنواره کن انتخاب شده بود، نماینده لهستان در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۳ خواهد بود. این فیلم سینمایی ماجراهای الاغ سرکش و باهوش را روایت می‌کند.

«EO» علاوه بر جایزه داوران، جایزه بهترین موسیقی متن جشنواره کن را نیز دریافت کرد. این فیلم لهستانی همچنین در جشنواره فیلم «تورنتو» نخستین اکران آمریکای شمالی را خواهد داشت و سپس در جشنواره فیلم «نیویورک»‌ نمایش داده می‌شود.

«اسکولیموفسکی» فیلم درام «EO» را درباره الاغ خاکستری آواره‌ای به نام «EO» ساخته است که پس از ترک کردن یک سیرک سیار در به سفر در اطراف لهستان و ایتالیا مشغول می‌شود و مهربانی و بی‌رحمی را تجربه می‌کند.

«جنگ سرد» و «کورپس کریستی»  از جمله فیلم‌هایی هستند که در سال‌های اخیر به عنوان نمایندگان لهستان نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سالانه تنها یک فیلم را به نمایندگی از یک کشور برای بهترین بخش فیلم بلند بین‌المللی می‌پذیرد. فیلم‌های ارسالی باید در خارج از ایالات متحده و به زبانی غیر از انگلیسی تولید شده باشند و باید حداقل هفت روز متوالی بین اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در کشور ارسال کننده به نمایش گذاشته شده باشند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید