۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 55384629

مناطق دیدنی نزدیک قشم به همان اندازه زیبا هستند که خود قشم به دلیل جاذبه‌های شگفت انگیزش، مخاطب جذب می‌کند.

مناطق دیدنی نزدیک قشم

سلام نو - سرویس گردشگری: مناطق دیدنی نزدیک قشم به همان اندازه زیبا هستند که خود قشم به دلیل جاذبه‌های شگفت انگیزش، مخاطب جذب می‌کند. جزیره قشم یکی از زیباترین نقاط جنوب کشور و بزرگ‌ترین جزیره در کشورمان  است. مناطق دیدنی نزدیک قشم به حدی زیبا هستند که تا آن‌ها را از نزدیک نبینید نمی‌توانید به زیبایی آن پی ببرید. قشم به جزیره عجایب هفتگانه نیز شهرت دارد. آب‌وهوای این جزیره در دسته گرم وخشک قرار دارد که با کمی رطوبت هم همراه است.

پارک زیتون قشم

مناطق دیدنی نزدیک قشم بسیار زیاد هستند پارک زیتون به دلیل فضای سرسبز و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری که دارد یکی از این گزینه‌های دیدنی است. این پارک در ۲ کیلومتری ساحل جزیره قشم قرار گرفته است‌. در پارک زیتون تصویر بی‌نظیری از تداخل دریا و فضای سبز به وجود آمده که بسیار جذاب است.

از دیگر امکانات پارک زیتون می‌شود به آلاچیق‌های سرپوشیده پارک اشاره کرد. این آلاچیق‌ها مکان مناسبی برای پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه است. به دلیل نزدیکی این پارک به ساحل و دریا سبب شده تا نسیم‌های خنکی را در نیمه دوم سال شاهد باشیم که برای گردشگران دل‌چسب است.

کارگاه لنج سازی روستای گوران قشم

یکی از مناطق دیدنی نزدیک قشم کارگاه لنج سازی روستای گوران است که موجب زیبایی سواحل جنوبی است. در هنگام ورود به روستا لنجی را خواهید دید که نشان‌دهنده هنر بومیان روستا به صنعت لنج‌سازی است.

مناطق دیدنی نزدیک قشم

برای ساخت هر لنج معمولاً ۶ ماه تا دو سال زمان نیاز است. برای تهیه لنج از چوب‌های ساروج، کهور و کنار استفاده می‌کنند. اگر به این گارکاه بیایید به هر گوشه‌ای از آن که نگاه بیاندازید لنج‌هایی را خواهید دید که در مراحل مختلف ساخت هستند تا آماده‌ی رفتن به داخل آب شوند.

وقتی پای صحبت سازندگان لنج‌ها می‌نشینید متوجه می‌شوید که هر کدام این هنر را از نسل‌های گذشته‌ی خود آموخته و هر نسل به نسل‌های بعدی آموزش می‌دهد.

کارگاه گوران قشم شناخته شده‌ترین و بزرگ‌ترین کارگاه ساخت لنج در جزیره محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین منبع درامد مردم جنوب هنر ساخت لنج است. این کارگاه به عنوان یکی از مراکز صنایع‌دستی در سال ۲۰۱۱ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. همین‌طور در سال ۱۳۹۶ موزه‌ای از تاریخ لنج‌سازی، دریا و دریانوردی در این منطقه تأسیس شد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن دیدن کنند.

جزیره هرمز

این جزیره یکی از زیباترین مناطق دیدنی نزدیک قشم و در فاصله ۴۲ کیلومتری از جزیره است. بسیاری از گردشگرانی که به قشم سفر می‌کنند به جزیره هرمز هم خواهند آمد. این جزیره را با خاک سرخش می‌شناسند.

مناطق دیدنی نزدیک قشم

جزیره هرمز به شکل مخروطی ناتمام است که تنها یکی از روستاهای آن قابلیت سکونت دارد. دیدنی‌هایی که جزیره هرمز دارد شاید در هیچ جای دیگر نتوانید ببینید. از جاذبه‌های جزیره هرمز می‌توان به دره مجسمه، غار الهه نمک، دره رنگین‌کمان و... اشاره نمود.

 با سفر به این جزیره می‌توان از غواصی در آب‌های خلیج‌فارس لذت برد.از دیگر جاذبه‌های آن می‌شود به فرش خاکی که در تمام نقاط جزیره قابل‌دیدن است هم اشاره نمود.

ساحل لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی از جانوران کمیاب و رو به انقراضی هستند که در جزایر هرمز و قشم زندگی می‌کنند. این جانوران تنها در اقیانوس هند و خلیج‌فارس دیده شده‌اند به همین دلیل برای جلوگیری از انقراض آن‌ها بهتر است از این جانوران مراقبت بیشتری صورت گیرد.

این لاک‌پشت‌ها هرسال از ابتدای فصل زمستان تا اوایل بهار برای تخم‌گذاری به ساحل جزیره قشم و هرمز می‌آیند. این لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری چاله‌هایی را حفر می‌کنند و تخم‌ها را درون آن می‌گذارند و پس از طی دو ماه جوجه لاک‌پشت‌ها از تخم بیرون می‌آیند آن‌ها تا ۵۰ روز در ساحل می‌مانند و پس از آماده شدن برای شنا ساحل را ترک کرده و به سمت خلیج‌فارس می‌روند.

مناطق دیدنی نزدیک قشم

قلعه پرتغالی‌ها

این قلعه نیز یکی دیگر از مناطق دیدنی نزدیک قشم به‌حساب می‌آید. که به حضور پرتغالی‌ها برای تصرف جزیره هرمز برمی‌گردد. این قلعه به دستور آلفونسو آلبرکرک در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد. اگر اکنون به تماشای این قلعه بروید تنها برج مراقبت، چند ستون و آب انبار را خواهید دید چون تنها چیزهایی است که از این قلعه به جامانده است.

در ساخت این قلعه از خاک سرخ جزیره و سبک معماری ایرانی استفاده شده است. همین‌طور از مصالحی مانند ملات ساروج، سنگ‌های آهکی و گج بهره گرفته شده است. قلعه پرتغالی‌ها بیش از ۲ هزار متر مساحت دارد و در ساحل بنا شده است. در اثر جستجوهایی که در این قلعه انجام گرفته توپ‌های جنگی، شیشه‌های ساخت ونیز و ظروف چینی پیدا شده است. آب مصرف شده در قلعه از آب چاه و آب باران تامین می‌شد.

مناطق دیدنی نزدیک قشم بسیار زیاد است که هر گردشگری باید حداقل یک بار از آن‌ها دیدن کند تا زیبایی‌های این جزیره را به‌درستی درک نماید. اگر مقصد سفر شما قشم و گردش در مناطق دیدنی نزدیک قشم است، پیشنهاد می‌کنیم شش ماه دوم سال یعنی پاییز و زمستان را برای مسافرت انتخاب کنید. به این دلیل که در این دو فصل آب‌وهوای جزیره در مناسب‌ترین حالت خود قرار دارد و گرمای هوا نیز شما را کمتر اذیت می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید