«مهدی تاج» که برای دومین بار سکاندار فدراسیون فوتبال ایران شد، هفت چالش جدی پیش رو دارد که باید دید آیا می تواند از عهده همه آنها برآید یا خیر.

هفت خوان مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش سلام نو، مهدی تاج، مدیر ۶۲ ساله فوتبال ایران با ۵۱ رای اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال یک بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او پیش از این حدفاصل سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ سکاندار ساختمان سئول بود و حالا مجددا به این ساختمان بازمی‌گردد.

مهدی تاج در همین ابتدای کار با چالش‌های مهمی روبه‌روست که باید آنها را مرتفع سازد. بدون شک چشم‌های زیادی به کیفیت مدیریت او و همچنین تحقق وعده‌هایش، خیره خواهد شد. در ادامه به بررسی چالش‌های مذکور خواهیم پرداخت.

سروسامان دادن به وضعیت تیم ملی فوتبال

۸۲ روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده و تیم ملی فوتبال ایران اوضاع خوبی ندارد. در درون تیم اختلافات زیادی بین بازیکنان وجود دارد و آماده‌سازی مناسبی هم تدارک دیده نشده است. ملی‌پوشان باید در فیفادی پیش رو به اتریش بروند و احتمالا با اروگوئه و سنگال به رقابت بپردازند. تاج و دوستانش باید مراقب باشند تا مانند پنجره‌ قبلی برنامه‌ها با مشکل روبرو نشود. همچنین می‌توان روی یک بازی دوستانه پیش از آغاز جام جهانی هم حساب باز کرد.

تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی

مهدی تاج پیش از این هم اعلام کرده بود که موافق دراگان اسکوچیچ نیست و تلویحا از نظر مثبتش روی کارلوس کی‌روش خبر داده بود. حالا در فاصله‌ی کم باقیمانده تا جام جهانی باید دید آقای رئیس می‌تواند هیئت‌رئیسه‌ فدراسیون فوتبال را مجاب کند تا رای به بازگرداندن مرد پرتغالی بدهند یا خیر. تغییر سرمربی تیم ملی در این برهه قمار بزرگی است که اگر جواب ندهد می‌تواند ادامه‌ کار را برای تاج سخت‌تر کند.

آغاز فصل دوم «بازی تاج و تخت»؛ هفت چالش پیش روی آقای رئیس

انتخاب جانشین حسن کامرانی‌فر

حسن کامرانی‌فر تمایلی به ادامه فعالیت در کسوت دبیرکل ندارد و در سوی مقابل هم بعید است مهدی تاج علاقه‌ای به حفظ او داشته باشد. اختلاف بین هیئت رئیسه و کامرانی‌فر هم نیاز به توضیح اضافی ندارد. گویا دبیرکل فعلی نامه استعفای خود را هم نوشته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دیگر در فدراسیون حضور نخواهد داشت. مهدی تاج باید خیلی زود، دبیرکل جدید را انتخاب کند تا کارهای اجرایی فدراسیون در این روزهای حساس روی زمین نماند. اینکه چه کسی صاحب این صندلی خطیر خواهد شد طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

ماجرای سرمربی تیم ملی فوتسال

وحید شمسایی پس از برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران به این مساله اشاره کرد که تمایلی به ادامه فعالیت در تیم ملی ندارد و نظرش روی ادامه کار میرشاد ماجدی بوده است. در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا، مهدی تاج باید درباره سرمربی تیم ملی فوتسال هم تصمیم بگیرد. آیا با استعفای شمسایی موافقت خواهد شد یا بناست روی نیمکت فوتسال هم شاهد تغییر باشیم؟

عاقبت کمک‌داور ویدئویی

یکی از خواسته‌های مهم جامعه فوتبال، سیستم کمک داور ویدئویی یا همان VAR است. تا به اینجا اتفاق خاصی در این مسیر رخ نداده؛ اما مهدی تاج در برنامه‌های خود به این مساله اشاره کرده که تلاش می‌کند تا هر چه سریع‌تر شاهد این سیستم در فوتبال کشورمان باشیم. باید دید تاج در هیاهوی این روزها چه کاری برای عمل به وعده‌اش درباره کمک داور ویدئویی انجام خواهد داد. آیا بازهم قرار است شاهد خریدن زمان و عملی نشدن وعده‌ها باشیم؟

آغاز فصل دوم «بازی تاج و تخت»؛ هفت چالش پیش روی آقای رئیس

پرداخت بدهی مارک ویلموتس

تاریک‌ترین نقطه کاری مهدی تاج در دوره قبلی ریاستش، امضای قرارداد با مارک ویلموتس و بدهی سنگینی بود که روی دست فوتبال ایران ماند. حالا رای مذکور صادر شده و مهدی تاج اعلام کرده از طریق پول‌های بلوکه شده در فیفا می‌خواهد این طلب را پرداخت کند. آیا او توانایی اجرایی کردن این وعده را خواهد داشت یا سایه طلب سنگین به سناتور بلژیکی قرار است همچنان روی سر رئیس فدراسیون فوتبال باقی بماند؟

مقابله با مخالفان

حضور تاج در فدراسیون فوتبال با حرف و حدیث‌های فراوانی روبرو است. او مخالفان قابل توجهی در فوتبال و فضای خارج از فوتبال دارد که سعی می‌کنند با او مقابله کنند. مهدی تاج در این ماه‌های پرفشار پیش رو باید با این افراد و ارگان‌ها تقابل داشته و پاسخگوی آنها باشد و در عین حال از دیگر امور فدراسیون فوتبال هم غافل نشود. آیا او فاتح این مبارزه خواهد شد یا قرار است شاهد یک سناریوی جدید و عجیب در روزها و ماه‌های آتی باشیم؟

انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال نهم اسفندماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، یعنی اگر اتفاق خاص و جدیدی رخ ندهد، این انتخابات ۲ سال و ۶ ماه و یک روز دیگر به انجام خواهد رسید. باید دید تاج در این ۹۱۲ روز چه عملکردی را در پست ریاست فدراسیون فوتبال خواهد داشت.

آغاز فصل دوم «بازی تاج و تخت»؛ هفت چالش پیش روی آقای رئیس

منبع: ایرنا

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید