۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 55384622

با هم نگاهی داریم به مکان های دیدنی قشم با قیمت آن‌ها و مروری به قیمت مکان‌های تفریحی مختلف قشم برای گردشگران می‌کنیم.

مکان های دیدنی قشم با قیمت

سلام نو - سرویس گردشگری: مکان های دیدنی قشم با قیمت و این که سفر به قشم تا چه اندازه هزینه بر است، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که مسافرانی می‌پرسند و می‌خواهند برآورد درستی از هزینه سفر خود داشته باشند.

بد نیست پیش از پرداختن به مکان های دیدنی قشم با قیمت، کمی از این جزیره استثنائی با شما صحبت کنیم. جزیره قشم در جنوبی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته و بزرگ‌ترین جزیره‌ی هرمزگان و بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران است. جزیره قشم در تنگه هرمز قرار گرفته. این جزیره به علت طبیعت بکر، متنوع و خاص آن به جزیره‌ی عجایب هفتگانه معروف است.

 جزایر ناز قشم

اگر می‌خواهید در مورد مکان های دیدنی قشم با قیمت بیشتر بدانید، اول‌ازهمه باید به سراغ جزایر زیبا و منحصربه‌فرد قشم برویم. درست حدس زدید، منظورمان جزایر ناز است. این جزایر از دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره قشم به‌حساب می‌آید. این جزایر در حدود ۲۲ کیلومتر از قشم فاصله دارند.

این جزایر دارای ساحل شنی نیست و اطراف آن توسط صخره‌های شنی احاطه شده‌اند. در زمانی که پدیده جزر رخ می‌دهد برای زمان کوتاهی باریکه‌ای از خشکی بین جزیره ناز و ساحل قشم ایجاد می‌شود.

با اینکه زمان جزر اندک است اما در همین فاصله هم می‌توان از قسمت بالای جزیره‌ی ناز، تنگه هرمز و جزیره لارک را دید. جزیره ناز مسکونی نیست و فقط چند تعداد سایه بان به وسیله صیادان محلی و بومی، برای استراحت در آنجا ساخته شده است.

یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به جزیره‌ی ناز کمی قبل از غروب خورشید است تا بتوان یک غروب زیبا و به زیر آب رفتن قسمتی از جزیره و مسیر شنی بین ساحل را به تماشا بنشینید. با سفر به این جزیره می‌توان لذت دیدن مرغان دریایی، فلامینگوها، عروس‌های دریایی، مرجان‌ها  در ساحل ناز را تجربه کرد. این ساحل قسمت‌های جذابی برای غواصی دارد که اگه علاقه‌مند به غواصی هستید می‌توانید از آن لذت ببرید.

بازدید از این جزایر همه روزه و به صورت رایگان است.

قلعه نادری قشم

و اما برای پرداختن به مکان های دیدنی قشم با قیمت، اکنون باید به سراغ قلعه نادری قشم برویم. با رفتن به جزیره قشم در هر لحظه شاهد زیبایی و شگفتی خواهید بود. این قلعه یکی از مکان‌های جذاب جزیره قشم است که در قسمت جنوبی روستای لافت قرار دارد.

مکان های دیدنی قشم با قیمت

قرار گرفتن قلعه در روستا لافت باعث این شده تا خیلی از افراد آن را با اسم قلعه لافت بشناسند.

تاریخچه این قلعه به حدود ۲۵۰ سال قبل برمی‌گردد. این قلعه بنای مربعی شکلی دارد که آثار باقی‌مانده چند برج را می‌توان در آن مشاهده کرد. مصالح استفاده شده در ساخت این قلعه خشت و سنگ است که نشان از قدیمی بودن این قلعه دارد.

این قلعه به امر لطیف خان، امیرالبحر نادرشاه برای حفاظت ازتنگه خوران بنا شده بود. با بازدید از این مکان تاریخی شما می‌توانید با معماری دوره‌ی نادرشاهی آشنا شوید و لذت گشتن در یک قلعه تاریخی را تجربه کنید.

بازدید از این مکان تاریخی رایگان و همه روزه است.

پارک کروکودیل‌های قشم

اگر تا به امروز تنها در باغ وحش توانسته‌اید کروکودیل‌های واقعی را ببینید جالب است بدانید که کروکودیل‌های بسیاری در نقاط جنوبی ایران زندگی می‌کنند.

برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ مرکز نگهداری و پرورش کروکودیل در جزیره هنگام افتتاح شد. اما پس از یک سال این پارک به جزیره قشم منتقل شد.

مکان های دیدنی قشم با قیمت

اکنون این پارک یکی از نقاط دیدنی جزیره قشم به‌حساب می‌آید و شما می‌توانید از نزدیک این شکارچیان عظیم الجثه را مشاهده کنید. آدرس این پارک بزرگراه قشم است. ساعت بازدید ۸ صبح تا ۸ شب است. هزینه بازدید برای کودکان پنج هزار تومان و برای بزرگسالان هفت هزار تومان است.

مقبره بی‌بی مریم

در ادامه گفت‌وگو در مورد مکان های دیدنی قشم با قیمت، باید به سراغ مقبره بی‌بی مریم برویم. از دیدنی‌ترین مکان‌های قشم، می‌توان به این مقبره اشاره کرد. قدمت این مقبره به سده هشتم هجری قمری برمی‌گردد. این مقبره به شکل یک محیط چهار گوش با گنبدی که در قسمت بالای آن است.

اگر به داخل این قلعه وارد شوید خواهید توانست تکه‌های بجا مانده از کاشی‌های قدیمی و سفال‌های بسیار کهن را ببینید.

نکته مهم درباره این مقبره جنس مصالح استفاده شده در آن است. در ساخت این مقبره از آهک صدفی و مرجان‌های دریایی استفاده شده است. این مقبره یکی از نایاب‌ترین جاذبه‌های جهان است که در جزیره قشم قرار دارد. ساعت بازدید از این مکان ۶ صبح الی ۲۴ بامداد و قیمت بلیت رایگان است.

روستای گوران قشم

این روستا از مکان‌های دیدنی و جالب جزیره قشم است که در قسمت غربی جزیره واقع شده است. این روستای تاریخی دارای نخلستان‌های سرسبزی است که جذابیت آن را دوچندان کرده است. این روستا یکی از مکان‌های دیدنی قشم در فصل پاییز بشمار می‌رود که از دیدنش لذت خواهید برد.

در روستای گوران علاوه بر مناظر طبیعی و نخلستان‌های زیبا و انبوه، کارگاه بزرگ لنج‌سازی را نیز می‌توانید شاهد باشید. هنری که به نسل‌های آینده منتقل شده و تا به امروز هم ادامه دارد.

مکان های دیدنی قشم با قیمت

در هنگام ورود به روستا نیز لنجی زیبا و بزرگ را خواهید دید که نشان از هنر مردم این منطقه دارد. این روستا به عنوان موزه مردم‌شناسی زنده نیز شهرت دارد، زیرا می‌توان نوع زندگی مردم روستا، نوع شغلشان و ... را در آن دید. ساعت بازدید از این روستا همه روزه و به‌صورت رایگان است.

لنج سازی

دیدن ساخت لنج یکی از جالب‌ترین تجربه‌هایی است که هر فرد در طول زندگیش می‌تواند کسب کند. این هنر می‌تواند اطلاعات بسیاری درباره انواع لنج‌ها و نحوه ساخت آن در اختیار ما بگذارد. با بازدید از این هنر می‌توان انواع لنج‌ها و کشتی‌ها را مشاهده کرد. ساعت بازدید از این هنر همه روزه و به‌صورت رایگان است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید