۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 55384620

تفریحات و جاهای دیدنی قشم آن قدر زیاد است که به جرات باید گفت که بیش از حد تصور شما و بسیار متنوع است.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

سلام نو - سرویس گردشگری:  تفریحات و جاهای دیدنی قشم بسیار متنوع‌تر از چیزی است که انتظار دارید. جزیره قشم در فاصله‌ی میان خلیج فارس و دریای عمان واقع شده و حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و بزرگ‌ترین جزیره در کشور ایران شناخته می‌شود.

مناطق جذاب و زیبا آن‌را از دیگر جزایر متفاوت کرده است.  بیشتر فعالیت اهالی این منطقه صیادی است. در سال‌های اخیر طبیعت زیبا و ساحل زلال آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 درگهان

یکی از تفریحات و جاهای دیدنی قشم، درگهان است. درگهان یکی از شهرهای استان هرمزگان محسوب می‌شود. این شهر در بیست کیلومتری و سمت غرب شهر قشم قرار گرفته است. درگهان در زمان‌های دور مهم‌ترین بندرگاه این منطقه و مرکز تجاری جزیره قشم بوده است.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

امروزه این شهر با داشتن مراکز خرید بسیار و متنوع، همچنین غروب دل‌انگیزش یکی از مقاصد گردشگران است. اهالی این شهر به مهربانی و مهمان‌نوازی شهرت دارند و در میان اهالی جزیره به خونگرمی معروف‌اند.

یکی از منظره‌های خاطره‌انگیز اردگهان تماشای غروب و طلوع آفتاب از روی اسکله قدیم است. از شناخته شده‌ترین مراکز تجاری آن می‌توان به بازار بزرگ نخل با معماری سنتی، بازار دو دلفین، صدف و اطلس اشاره نمود.

جزیره هنگام

یکی دیگر از تفریحات و جاهای دیدنی قشم که شهرت بسیاری دارد و سالانه هزاران نفر را به سوی خود جذب می‌کند، جزیره هنگام است. هنگام در محدوده قشم و در قسمت جنوبی آن واقع شده است. مسافران می‌توانند به طرف اسکله کندالو بروند و از آنجا به‌وسیله قایق راهی جزیره هنگام شوند.

در این جزیره دو جاذبه گردشگری وجود دارد. دلفین‌های بازیگوش و ساحل نقره‌ای. در ساحل نقره‌ای شن‌های ساحل به دلیل وجود کانی‌های مخصوص نقره مانند و دارای درخشش بی‌نظیری هستند.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

یکی دیگر از زیبایی‌های این جزیره دلفین‌هایی هستند که از پاییز تا نیمه دوم بهار در اطراف جزیره هنگام مشاهده می‌شوند. البته دیدن این دلفین‌ها به عوامل دیگری مانند امواج دریا، میزان سروصدا و دمای هوا نیز بستگی دارد.

تنگه‌ی چاهکوه قشم

تنگه‌ی چاهکوه از تفریحات و جاهای دیدنی قشم است. این تنگه در کنار روستای چاهوی شرقی قرار گرفته و به علت چاه‌هایی که در گذشته مردم روستای چاهو برای ذخیره آب باران حفر کرده بودند، نام این تنگه را چاهکوه نهادند.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

این دره عمقی ۱۰۰ متری دارد. چاهکوه از فرسایش سنگ‌های رسوبی در درون کوه تشکیل شده است. این تنگه با داشتن دالان‌های عجیب و حفره‌ها منظره‌ای جالب را برای شما رقم می‌زند.

زمانی که وارد این تنگه می‌شوید دیوارهای بلند و مسیری عریض را خواهید دید. در صورت حرکت به سمت جنوب دره مسیر باریک‌تر خواهد شد، تا آنجایی که حرکت کردن در این مسیر دشوار خواهد شد. چنانچه به طبیعت‌گردی علاقه دارید حتماً از این مکان دیدن کنید.

بندر تاریخی لافت قشم

یکی از تفریحات و جاهای دیدنی قشم در شب، بندر تاریخی لافت است. به دلیل موقعیت مهم این بندر از آن به عنوان مرکز دفاعی جنوب کشور نام برده می‌شود.

بندر لافت با داشتن جاذبه‌های فراوان و معماری خاص خانه‌هایش مورد توجه گردشگران قرار دارد. هنگامی که به معماری خانه‌های لافت توجه کنیم، می‌توان ترکیبی از  معماری اسلامی، کویری و خلیجی را در آن مشاهده نماییم.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

روی سقف خانه‌های مردمان این منطقه بادگیرهایی وجود دارد. هرچه اضلاع این بادگیرها بزرگ‌تر باشد نشان دهنده ثروت بیشتر صاحب‌خانه است. در این بندر ترکیبی از معماری و سازه‌های جالب آبی را شاهد هستیم.

بام قشم و تفریحات و جاهای دیدنی قشم

بام قشم یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های قشم است که در ارتفاعات غربی جزیره قرار گرفته است. این بام در سطحی بالاتر از سنگ آهک و بر مرتفع‌ترین فلات واقع شده است.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

اگر بر روی بام قشم بایستید، خواهید توانست منظره‌ی زیبای جنگل‌های حرا و همین‌طور سواحل شمالی خلیج فارس را ببینید و از این تصویر لذت ببرید. بام زیبای قشم مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران است.

دشت بوخو

کوه بوخو بلندترین قله‌ی جزیره با ارتفاع ۳۵۰ متر است و از مهم‌ترین تفریحات و جاهای دیدنی قشم به حساب می‌آید. این کوه در کنار بندر دولاب قرار گرفته است. در کوهیایه‌ی این کوه دشت وسیعی واقع شده است که در صورت بارش باران در زمستان، به مکانی سرسبز و بکر تبدیل می‌شود.

حیواناتی مانند آهوها، خرگوش‌ها و روباه‌ها که در این دشت زندگی می‌کنند جذابیت این دشت را دوچندان می‌کنند. علاوه بر این زیبایی‌ها، عسل‌های طبیعی موجود در این منطقه نیز معروف هستند. این دشت یکی از بهترین مناطق قشم در فصل پاییز است.

تنگه عالی محمد

این تنگه از تفریحات و جاهای دیدنی قشم است که در نزدیکی چاهکوه قرار گرفته است. این تنگه به تنگه آب‌نما نیز معروف است و منظره‌ای زیبا را به وجود آورده.

این تنگه بی‌شباهت به تنگه چاهکوه نیست و با شیارها و حفره‌هایی که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است پوشیده شده است.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

این خصوصیات محیط تنگه را وحشت‌انگیز و رازآلود کرده است و به عنوان یک مکان جذاب برای ماجراجویی شناخته می‌شود. تنگه عالی محمد مکانی عالی برای عکاسی است بسیاری از گردشگران به همراه دوربین‌هایشان به این تنگه می‌آیند تا زیبایی‌هایش را ثبت کنند.

جزیره قشم با دارا بودن جاذبه‌های بکر و ناشناخته‌ی خود در دنیا به عجایب هفتگانه شهرت دارد. با سفر به این جزیره خاطرات زیبایی از سفر برای خود ثبت می‌کنیم. در این مقاله سعی شد دیدنی‌ترین مکان‌ها معرفی گردد تا به‌یادماندنی‌ترین سفر را برای شما رقم بزند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید