۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 55384618

بهترین جاهای دیدنی قشم به آن اندازه شگفت‌انگیز و خاص هستند که تماشای هر کدام از آن‌ها تجربه شما از سفر را دگرگون می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی قشم

سلام نو - سرویس گردشگری: بهترین جاهای دیدنی قشم آن اندازه شگفت‌انگیز و خاص هستند که برای وصفشان باید ساعت‌ها نوشت. در نقطه جنوب کشورمان ایران و در میان آب‌های زیبای خلیج‌فارس، جزیره‌ای زیبا به نام قشم قرارگرفته است. دیدن زیبایی این جزیره گردشگران را مبهوت خود می‌کند.

جزیره قشم در استان هرمزگان قرارگرفته و بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود. به غیر از مکان‌های دیدنی و زیبای قشم و همینطور گذشته تاریخی آن، قشم مکان مناسبی برای خرید کردن نیز به حساب می‌اید. در این جزیره انواع مراکز خرید دیدنی و جذاب برای گردشگران وجود دارد.

بهترین جاهای دیدنی قشم

دره ستارگان

یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم، دره ستارگان است. در طول سال‌های بسیار با فرسایش صخره‌ها و شن‌ها در قسمت جنوب شرقی جزیره، دره‌ای به وجود آمده که به دره‌ی ستارگان شهرت دارد. دره ستارگان قسمتی از ژئوپارک و از دیدنی‌های قشم به حساب می‌اید که افسانه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. یکی از این افسانه‌ها احتمال برخورد یک ستاره با این منطقه و پدیدار شدن خاک رنگی این جزیره است.

دره تندیس

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی قشم، دره تندیس است. بسیاری این دره را با دره ستارگان اشتباه می‌گیرند اما این دو کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. این دره نسبت به دره ستارگان بزرگ‌تر است و به علت وجود تندیس‌های فراوان به دره تندیس معروف است. همچنین در این دره فسیل‌های صدف‌ها و ماهی‌های بسیاری یافت می‌شود. این دره در روستای برکه خلف قرارگرفته است.

بهترین جاهای دیدنی قشم

غار نمکدان

غار نمکدان، یکی از مهم‌ترین و بهترین جاهای دیدنی قشم است. این غار یکی از طولانی‌ترین غارهای نمک جهان بشمار می‌رود. این غار زیبا در ۹۰ کیلومتری جزیره قشم قرارگرفته است. این غار داخل کوهی گنبدی شکل قرار دارد. قندیل‌های به وجود آمده به علت رطوبت بسیار جزیره و وجود آب در داخل غار تصاویر بسیار زیبایی را برای گردشگران خلق کرده‌اند.

بهترین جاهای دیدنی قشم

گردشگرانی که تجهیزات لازم را ندارند تنها می‌توانند تا عمق ۱۰۰۰ متری این غار بروند برای دیدن قسمت‌های داخلی‌تر غار باید در کنار داشتن تجهیزات لازم، مهارت این کار را نیز داشته باشید.

جنگل‌های دریایی حرا

بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم، جنگل‌های دریایی حرا است. وسعت این جنگل‌ها به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. درختان این جنگل در آب‌های شور رشد می‌کنند و در زمانی که پدیده مد رخ می‌دهد تا گلوگاه به داخل آب می‌روند.

بهترین جاهای دیدنی قشم

یکی از ویژگی‌های درختان این جنگل این است که قادرند آب را تصفیه و شیرین نمایند. این جنگل‌ها عمرشان به ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال می‌رسد.

بسیاری از پرندگان مهاجر مانند پلیکان و فلامینگو در فصل‌های سردتر سال به این جزیره مهاجرت می‌کنند. بسیاری از ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و خزندگان نیز این جنگل‌ها را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

هنگامی که پدیده مد رخ می‌دهد، قسمت‌های بسیاری از درختان به داخل آب فرو می‌روند که منظره زیبایی را پدید   می‌آورد. قایق‌سواری در جنگل‌های حرا یکی از تفریحات پرطرفدار است.

آکواریوم از بهترین جاهای دیدنی قشم

آکواریوم قشم، یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم است. آکواریومی زیبا و خاص در جزیره قشم وجود دارد که به آن آکواریوم پروانه طلایی نیز می‌گویند. وسعت این آکواریوم ۱۰۰۰متر مربع است و ۱۸۰ نوع آبزی در آن نگهداری می‌شوند. در این آکواریوم ماهی‌های کمیابی مانند: بلورینگ، فرشته ماهی، امپراتور، مار ماهی و انواع ماهی‌های دیگر زندگی می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی قشم

این آکواریوم در زیر زمین ساختمان تجاری سیمرغ یکی از بزرگ‌ترین مرکز خریدهای جزیره قرارگرفته است.

غواصی در قشم

غواصی در جزیره و در آب‌های گرم جنوب فواید بسیاری دارد و یکی از پرطرفدارترین تفریحات برای گردشگران محسوب می‌شود. یکی از فواید غواصی کمک به بهبود آمادگی جسمانی است.

بسیاری از غواصان حرفه‌ای اعتقاد دارند، غواصی شبیه مدیتیشن است. این ورزش منجر به پایین آمدن سطح استرس و جوان‌سازی ذهن می‌گردد.

موزه ژئوپارک جزیره

این موزه به تمام موضوعات جزیره می‌پردازد و یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شود. در این موزه سه هزار گونه جانوری گوناگون نگهداری می‌شود. این موزه محل نگهداری پستاندارهایی مانند نهنگ‌ها، حشره‌خوار کوتوله، انواع مختلف حیوانات و پرندگان است. در قسمتی دیگر از موزه می‌توان کلکسیون سنگ‌ها و صدف‌ها را مشاهده کرد.

در گوشه‌ای دیگر از موزه می‌توان جاذبه‌های دیدنی قشم را به‌صورت ماکت‌هایی سه بعدی تماشا کرد.

چاه‌های تلا

چاه‌های تلا در حقیقت مکانی برای جمع‌آوری آب شیرین باران در هوای گرم جزیره قشم است.

این چاه‌ها در بندر لافت و پشت قلعه نادری حفر شده‌اند. حفر این چاه‌ها به دوران پس از اسلام برمی‌گردد. در گذشته تعداد این چاه‌ها ۳۶۶ حلقه بوده ولی با گذشت زمان تعدادی از این چاه‌ها پر شده و تنها ۱۰۰ حلقه از آن‌ها باقی مانده است. با این حال هنوز هم یکی از جاهای دیدنی جزیره بشمار می‌رود.

بهترین جاهای دیدنی قشم

لنج کشتی سازی

در نزدیکی بندر لافت، صنعت کشتی‌سازی انجام می‌گیرد. لنج‌سازی و کشتی‌سازی در این ناحیه رواج دارد.از لنج‌ها فقط در ماهیگیری استفاده می‌شود.

 زمانی که از این منطقه دیدن کنید لنج‌هایی که در حال ساخت هستند و لنج‌هایی که اولین سفرهای خود را تجربه می‌کنند. وقتی به این منطقه وارد می‌شوید، انواع لنج را در مراحل مختلف ساخت خواهید دید.

قشم با وجود طبیعت زیبایش یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری ایران است. این جزیره علاوه بر طبیعت بکر و بی‌نظیرش، دارای مراکز خرید جذاب و زیبایی نیز است. گردشگران با سفر به این مناطق خاطرات بسیاری را برای خود رقم می‌زنند.

این جزیره برای گشت‌وگذار زمستانی و پاییزی بهترین انتخاب است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید