رئیس جمهور مادام العمر جمهوری آذربایجان در پیام تبریکی خطاب به نخست وزیر ترکیه به مناسبت روز پیروزی اعلام کرد: اتحاد باکو- آنکارا بر اساس اصل «یک ملت دو کشور» در جهان بی‎نظیر است.

الهام علی‌اف: آذربایجان و ترکیه یک ملت‌اند!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر از خبرگزاری «آذرتاج»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه پیام تبریکی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به مناسبت روز پیروزی باکو ارسال کرد.

در پیام صادره از سوی «الهام علی اف» خطاب به اردوغان در این خصوص آمده است: با افتخار می‌ توانیم یادآور شویم که وحدت، برادری و اتحاد آذربایجان- ترکیه بر اساس اصل یک ملت، دو کشور در جهان نظیری ندارد.

پیام مذکور در این باره ادامه می دهد: مایه خرسندی است که روابط میان دولت‌ های ما روز به روز در حال گسترش بوده و با محتوای جدید غنی می‌ شود. متقاعد شده‌ ام که با موفقیت به تلاش‌ های مشترک در جهت تقویت اتحاد راهبردی و تعمیق همکاری‌ های مفید متقابل بین ملت‌ های هم ادامه خواهیم داد. این وحدت از عزم مردم و بیانیه شوشا منشعب شده است.

این در حالیست که در جریان درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، ترکیه از باکو حمایت کرده بود.

گفتنی است که رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان چندی پیش اعلام کرده بود که نیروهای این کشور کنترل کامل شهر «لاچین» در قره‌باغ کوهستانی را به دست گرفته‌ اند.

الهام علی‌اف با انتشار پیامی در توئیتر «با تبریک به مردم لاچین و آذربایجان» نوشت: امروز ۲۶ آگوست، ما آذربایجانی‌ ها به شهر لاچین برگشتیم. ارتش آذربایجان هم‌ اکنون در شهر لاچین مستقر شده، روستاهای زابوخ و سوس تحت کنترل درآمدند».

پس از جنگ ۴۴ روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، دو کشور با میانجی‌ گری روسیه توافق آتش‌ بس را امضا کردند. بر اساس این توافقنامه سه‌ جانبه، کنترل شهر لاچین به جمهوری آذربایجان واگذار شده است. شهر لاچین و مناطق و روستاهای پیرامون آن در سال ۱۹۲۲ به کنترل ارمنستان درآمد و دولت آذربایجان در سال‌ های اخیر خواستار خروج نیروهای ارمنستان از این منطقه شده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید