۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 55384546

بهار با داشتن تعطیلات نوروزی یکی از پر بازدیدترین فصول سال برای کیش محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا بدانیم لباس مناسب کیش در بهار چه نوع لباسی است؟

لباس مناسب کیش در بهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: در فراهم کردن مقدمات هر سفری بعد از مشخص شدن اقامت، مهم‌ترین مورد انتخاب لباس است. اگر قصد مسافرت به جنوب ایران و جزیره زیبای کیش را در اولین فصل سال دارید بهتر است اطلاعات کاملی در راستای لباس مناسب کیش در بهار داشته باشید، از این رو آگاه شدن از شرایط آب‌وهوایی و البته اقلیم منطقه مقصد مورد نظر اولین گام و چه بسا اساسی‌ترین قدم باشد. در ادامه سعی می‌شود ویژگی‌های آب‌وهوای کیش که تأثیری به سزا بر انتخاب لباس دارد را بررسی کنیم.

شرایط آب‌وهوای کیش در بهار

هر مسافر و گردشگری تمایل دارد تا بداند چه لباسی، لباس مناسب کیش در بهار است تا با خیال آسوده به جمع کردن کوله، بستن چمدان و مهیا کردن ملزومات سفر خود بپردازد. با توجه به اینکه منطقه آزاد کیش در جنوب ایران و استان بی‌بدیل هرمزگان واقع شده و با خلیج همیشه فارس همسایگی دارد، در اکثر فصول سال دمایی متغیر بین گرم و خیلی گرم را شامل می‌شود و میانگین دمای آن در طی سال ۲۶.۶ درجه است، رطوبت ۶۰ درصدی نیز در این جزیره سبب شده تا این منطقه در اقلیم گرم و مرطوب جا بگیرد.

برای تعیین لباس مناسب کیش در بهار جدای از گرما و رطوبت بالا، میزان ساعات آفتابی نیز بسیار تأثیرگذار است چرا که کیش به نسبت دیگر جزایر منطقه دارای ساعات آفتابی زیادی در طول سال است و همین امر سبب می‌شود تا پوشش انتخابی در آن اندکی متفاوت از دیگر نقاط کشور باشد. بهارهای کیش چندان خنک نیست در نتیجه با توجه به اقلیم مقصد و ویژگی‌های آب‌وهوایی آن پیشنهاد می‌شود پوشاک خنک، آزاد و نخی را در وسایل خود همراه داشته باشید و پوشیدن لباس‌های تنگ و تیره را به فراموشی بسپارید.

لباس مناسب کیش در بهار

چک لیست لباس مناسب کیش در بهار

با در نظر گرفتن اقلیم و آب‌وهوا می‌توان بهترین رخت را برای سفر به کیش انتخاب و تجربه گشت و گرد در این جزیره را با آسایش و راحتی همراه کرد. کیش با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوان، همین‌طور هتل‌ها و مراکز خرید با کیفیت مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و با وجود تنها ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت، سالانه دو میلیون مسافر را پذیرا می‌شود. با نگاهی به دما و رطوبت، تفریحات آبی و دیگر جاذبه‌های منطقه داشتن چک لیستی از لباس‌های مورد نیاز برای سفر به آن در بهار خالی از لطف نخواهد بود.

برای برگزیدن لباس مناسب کیش در بهار بهترین فیلتر، فیلتر "خنک- نخی- آزاد" است. با این فیلتر لباس‌های زیر را با خاطرجمعی بردارید:

  • کلاه آفتاب‌گیر یا حصیری (نه تنها شما را از معرض تابش آفتاب بودن در امان نگه می‌دارد، بلکه استایل شما را کامل می‌کند)
  • شال نخی و سبک
  • تاپ و تی‌شرت نخ پنبه
  • پولوشرت (به دلیل یقه داشتن، از گردن شما برای آفتاب‌سوختگی پیشگیری می‌کند)
  • پیراهن آزاد و خنک (انتخاب پیراهن‌های ساحلی و رنگی، جلوه دیگری به عکس‌های یادگاری شما می‌دهد)
  • شلوار و شلوارک (توصیه می‌شود از پوشیدن شلوار جین خودداری کنید)
  • دامن بلند و گشاد
  • جوراب با درصد نخ بالا (در صورت پوشیدن کفش ورزشی)
  • مایو و وسایل شنا

لباس مناسب کیش در بهار

انتخاب لباس و پوشش امری سلیقه‌ای است و می‌توان با رعایت چند نکته ساده یک بهار شگفت‌انگیز را در کیش برای خود و همسفرها رقم زد. در گزینش خود بهتر است الویت راحتی و آسودگی باشد تا زیبایی، در این صورت پوشیدن لباس‌هایی که سبک، آزاد و خنک هستند پیشنهاد می‌شود برای تنوع و زیبایی پوشاک در سفر می‌توان روی رنگ و طرح مانور داد.

در پایان به چند نکته که توجه به آن سفر به کیش در بهار را بی‌دغدغه می‌کند، اشاره می‌کنیم؛ اول استفاده از کرم ضدآفتاب است که فصل، سن و جنسیت برای مصرف آن تأثیری ندارد و توصیه می‌شود بعد از استفاده، هر ۳ تا ۴ ساعت تجدید شود. دوم کفشی است که در کیش به پا دارید چرا که گردش در فصل بهار با پوشیدن صندل‌های جلو باز یا بسته جریان هوا را برای پا شما هموار می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید