مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری، جزییات حکم متهمان پرونده حادثه متروپل آبادان را اعلام کرد و گفت: حسین عبدالباقی ۷۵ درصد مقصر بود.

جزییات حکم متهمان پرونده متروپل آبادان اعلام شد / پرداخت دیه از اموال حسین عبدالباقی

به گزارش سلام نو به نق از ایرنا، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این ایام را به تلاشگران دولت تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم اظهارداشت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت صادقانه و بی منت به مردم و خستگی‌ناپذیری، عدالت خواهی و مبارزه با فقر مردم بودند و هدف دشمن از میان برداشتن آنها در حقیقت از میان برداشتن ملت ایران بوده است.

ستایشی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر افزود: این تروریسم خشن با پشت گرمی آمریکا همچنان باقی و پابرجاست و هفته دولت فرصتی برای عرض خداقوت به دولتمردان خدوم است.

وی ادامه داد: امروز آهنگ خدمت به مردم را بار دیگر دولت طنین انداز کرده است و مردم خواسته‌های به حق دارند و دولت با صبر و تلاش مستمر اقدام موثر در راستای رفع آنها را انجام می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده متروپل آبادان گفت: از روز وقوع این حادثه تاکنون سه ماه و هشت روز گذشته است و با توجه به تأکیدهای ریاست قوه قضاییه رأی پرونده با دقت و سرعت صادر شده است.

وی با اشاره به اتهام ۲۱ نفر در این پرونده ادامه داد: در پرونده مورد بحث، شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی و افراد دیگر بودند.

جزییات رای صادر پرونده حادثه متروپل



سخنگوی قوه قضاییه درباره جزییات رأی صادره اظهارداشت: علاوه بر پرداخت دیه، سقف مقرر مجازات در قانون یعنی سه سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب دوران بازداشت محکوم شدند همچنین محکومیت قطعی متهمان در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، دو سال منع اشتغال در حرفه مهندسی، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در نظام مهندسی از دیگر مواردی است که در حکم صادره اعلام شده است.

ستایشی افزود: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی در این پرونده ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید