باتوجه به اینکه تاج، ماجدی و عزیزمحمدی برای ریاست فدراسیون فوتبال در رقابت هستند، امروز یکی از این سه نفر سمت ریاست را به عهده خواهد گرفت.

 ماجدی، عزیز محمدی و تاج به رقابت برخواستند

به گزارش ایلنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از صبح امروز برگزار شده و نامزدهای ریاست این فدراسیون با یکدیگر برای تصدی این سمت به رقابت خواهند پرداخت و شخصی که بتواند اکثریت آرای مجمع را به خود اختصاص دهد رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد. اگرچه ابتدا شش نامزد برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند ولی امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی تایید صلاحیت نشدند تا رقابت تنها میان میرشا ماجدی، مهدی تاج و عزیزالله محمدی شکل بگیرد. به همین دلیل به بررسی رزومه این افراد پرداختیم:

مهدی تاج

مهدی تاج

مهدی تاج جدی‌ترین نامزد ریاست فدراسیون است و با توجه به اینکه که سابقه سه ساله سکان‌داری فدراسیون را با خود به یدک می‌کشد و به همان اندازه که حامیان قدرتمندی دارد، مخالفان جدی فراوانی نیز دارد.

او متولد ۱۳۴۱ در اصفهان و از جمله مدیرانی است که از صنعت، به سمت فوتبال آمده است. تاج پیش از انقلاب همزمان با تحصیل دوران متوسطه در دبیرستان شناخته‌شده هراتی اصفهان، در تیم‌های مختلف شهر توپ می‌زد و حتی چندین مسابقه برای سپاهان در جام تخت‌جمشید به میدان رفته است. با این وجود تاج تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک ادامه داد و در سال‌های جنگ تحمیلی، از نزدیکان شهید خرازی بود و مسئولیت بهداری لشکر امام حسین (ع) را بر عهده داشت.

پس از جنگ تاج به صنعت و البته تجارت فلزات روی آورد؛ تا جایی که مسئولیت فروش و صادرات دو ابرغول صنعتی اصفهان یعنی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن را در برهه‌هایی در اختیار گرفت‌. به گفته بسیاری شغل اصلی او حتی همین روزها هم که بیشتر به واسطه فوتبال شناخته می‌شود، عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های صنعتی و تجارت است‌.

تاج عاشق فوتبال است

با این وجود علاقه همیشه تاج را به سمت فوتبال سوق داده است‌. او که از نزدیکان سردار ترکان در دوران ریاستش در هیئت فوتبال اصفهان بود، در مقطعی مدیرعامل (سیمان) سپاهان شد. او که تجربه عضویت در هیئت مدیره باشگاه‌های مختلف را داشت، دهه ۸۰ را با ۱۰ سال مدیرمسئولی روزنامه جهان فوتبال که از مطبوعات پیشگام آن زمان بود، گذراند که در جایگاه امروز وی بسیار تأثیرگذار بود.

او در سال‌های ریاست علی کفاشیان، نایب رئیس و رئیس سازمان لیگ فوتبال بود که پس از سال‌ها توانست نظم خوبی در برگزاری مسابقات ایجاد کند. با این حال تاج در سال ۹۵ با کمک کفاشیان، نفر اول فوتبال ایران شد و حاصل تلاش‌های کفاشیان را برداشت کرد.

پنج صعود تیم‌های ملی مختلف ایران به جام‌جهانی و درخشش قابل توجه آن‌ها، (حتی اگر نشود همه را به پای تاج نوشت)، بخش عمده‌اش مدیون او و تلاش‌هایش است؛ عملکردی که فیفا را به این واداشت تا با انتشار خبری در سایت خود، فدراسیون فوتبال ایران را «پنج ستاره» بنامد! ارتباط خوب کارلوس کیروش با مهدی تاج نیز در آن سال‌ها کار را برای آقای رئیس آسان کرده بود تا مسعود سلطانی‌فر، وزیر سابق ورزش با اصرارها و دخالت‌هایش باعث برکناری کیروش و انتخاب فردی جدید شود. مارک ویلموتس به ایران آمد و اتفاقات تلخ بعد از آن، یکی‌یکی رقم خورد.

نایب رئیس اول: مهدی محمد نبی

نایب رئیس دوم: منصور قنبرزاده

میرشاد ماجدی

میرشاد ماجدی

میرشاد ماجدی فوتبالی‌ترین چهره موجود در انتخابات شهریور، اصالتی گیلکی دارد و سال‌ها در پشت فوروارد برای تیم‌هایی مثل استقلال و کشاورز به میدان رفته است. ماجدی ۴۸ ساله، دکترای راهبردی مدیریت ورزشی و سابقه عضویت در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد.

او که اسفندماه ۹۹ با ۲۰ رأی به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درآمد، پس از برکناری ناگهانی عزیزی‌خادم در بهمن ۱۴۰۰، سرپرست فدراسیون شد. با این وجود او در ماه‌های گذشته در مدیریت امور چندان موفق ظاهر نشده است و شاید این سیاه‌ترین نقطه کارنامه مختصر ریاستی ماجدی باشد.

با این وجود او تصمیم گرفت تا شانس خود برای ریاست چهار ساله فدراسیون را بیازماید و نماینده فوتبالی‌ها در انتخابات باشد. ماجدی یکی از حامیان اسکوچیچ در ماه‌های گذشته بوده و در صورت پیروزی او در انتخابات، احتمالاً باید ابقای دراگان برای قطر را قطعی دانست.

نایب رئیس اول: عباس صوفی

نایب رئیس دوم: محمدصادق درودگر

عزیزالله محمدی

عزیزمحمدی

عزیزاله محمدی در شرایطی نخستین ثبت‌نامی انتخابات فدراسیون بود که نظامی بازنشسته از سپاه پاسداران است‌. او علی فتح‌الله‌زاده، مدیر عامل محبوب استقلالی‌ها را به عنوان نایب رئیس اول همراه خود دارد.

عزیز محمدی در دوران کفاشیان ریاست سازمان لیگ را به عهده داشت و در مدت زمان فعالیتش در این سازمان، منشور اخلاقی عجیب و سخت‌گیرانه‌ای را تدوین کرد که موجب دوری و محرومیت مربیان و بازیکنان سرشناسی از سطح اول فوتبال شد. آرمان‌گرایی محمدی در اخلاقیات بالاخره به ضررش تمام شد و در ادامه نتوانست سمت خود را حفظ کند، بنابراین از جایگاه خود کنار رفت تا تاج جای او را بگیرد؛ حالا او و تاج دوباره پای میز رقابت به هم رسیده‌اند اما این بار در سطحی بزرگ‌تر!

نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده

نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید