یک مقام‌های اتحادیه اروپا گزارش داد که وزرای خارجه کشورهای عضو احتمالا با محدود کردن صدور روادید برای روس‌ها موافقت کنند.

 محدودیت ورود روس‌ها به اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم مخالفت‌های آلمان، فرانسه و آمریکا با درخواست مقام‌های اوکراینی برای تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از جنگ، اکنون گفته می‌شود احتمال محدودیت ورود روس‌ها به اتحادیه اروپا وجود دارد.

مقام‌های اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به خبرگزاری «رویترز»، گفتند که وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه طی نشست روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در پراگ، احتمالا با محدود کردن صدور روادید برای روس‌ها موافقت کنند.

طبق این گزارش، همچنین گفته می‌شود که در این نشست مباحثات درباره ممنوعیت گسترده صدور روادید برای گردشگران روسی آغاز شود؛ هرچند که هنوز هیچ اجماع نظری در این باره وجود ندارد.

به نوشته رویترز، وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز امروز و سه‌شنبه در پراگ نشست‌هایی خواهند داشت و درباره گزینه‌ها برای ایجاد مقرهای آموزش نظامی به ارتش اوکراین گفتگو خواهند کرد.

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد دوشنبه ضمن رد درخواست کی‌یف برای ممنوعیت ورود روس‌ها به اروپا، گفته بود این ایده از اجماع لازم در میان وزرای خارجه اعضای این اتحادیه برخوردار نیست

چندی قبل «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور نیز با تکرار ادعای زلنسکی، تمام مردم روسیه را به حمایت از عملیات نظامی در دونباس متهم کرده و از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند.

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا کرده بودند که مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید