در سالیان اخیر به دلیل خشکسالی بسیار از رودخانه ها و تالاب ها خشک شده اند، شاید برای شما هم جالب باشد که به دلیل خشکسالی و خشک شدن یک از این دریاچه ها یک روستا مربوط به قرون وسطی که سالیان سال زیر آب قرار داشت، به تازگی کشف شده است.

از زیر آب درآمدن یک روستا مربوط به قرون وسطی به دلیل خشکسالی + عکس

به گزارش سلام نو، خشکسالی و پایین رفتن چشمگیر سطح آب در بریتانیا باعث شده روستایی مربوط به قرون وسطی دوباره از زیر آب بیرون بیاید.

یک روستای قرون وسطی که یک قرن پیش توسط یک مخزن سد زیر آب رفته بود، به خاطر کاهش سطح آب، دوباره سر بیرون آورده است. این روستا در دهه ۱۹۲۰ به دنبال ساخت مخزن سد «اسکار هاوس» در یورک‌شایر شمالی متروکه شد.

این سکونتگاه در نزدیکی جامعه کشاورزی «لاج» قرار داشت و به دست صومعه سیسترسی‌ها اداره می‌شد. حالا خشکسالی باعث پایین آمدن سطح آب در مخازن منطقه یورک‌شایر شده و دوباره ساختمان‌های این روستا را نمایان کرده است.

روستای منطقه اسکار هاوس در قرن ۱۶ میلادی خانه حدود ۱۲۵۰ نفر بود. این روستا در سد «هاروگیت» قرار دارد که حالا آب مورد نیاز بخش‌هایی از یورک‌شایر را تامین می‌کند. تصاویر جدید این روستا که آخرین بار در ماه اوت سال ۱۹۹۵ دیده شده بود، توسط «نیکولا بارنینگهام» تهیه شده است.

روستای قرون وسطی

شرکت Yorkshire Water قبلا هشدار داده بود که این مخزن آبی می‌تواند تهدیدی برای جان بازدیدکنندگان و رهگذران باشد و افرادی که به این منطقه می‌روند، باید مراقب باشند: «مردم نباید برای شنا وارد این مخزن یا بخش‌هایی از آن شوند که معمولا زیر آب هستند. این مخزن فعال است و برای کسانی که وارد آن می‌شوند، تهدیدآمیز به حساب می‌آید.»

بسیاری از بخش‌های دنیا با خشکسالی روبرو هستند و شدت کم‌آبی در برخی مناطق باعث پایین آمدن ۵۰ درصدی سطح آب مخازن شده است. چند ماه پیش به اطلاع شما رساندیم که خشکسالی در عراق سطح آب سد موصل را پایین آورده و شهری را نمایان کرده که قدمت آن به ۳۴۰۰ سال پیش می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید