گروه خونی افراد مختلف با هم متفاوت است اما این گروه خونی متفاوت چه تاثیری در ویژگی جسمی و روحی و ابتلا به بیماری ها دارد؟

پیش‌بینی ویژگی‌های شخصیتی افراد با گروه خونی‌شان

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، نتیجه یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ که در مجله PLoS One منتشر شده، حکایت از آن دارد که مردان با گروه خونی Rh منفی، بیشتر در معرض برخی اختلالات سلامت روان از جمله اختلالات هراس، اختلالات شخصیت ضد اجتماعی و کمبود توجه هستند.

با پیشرفت روزافزون علم، نکات جالب توجه و حیرت‌انگیزی درمورد بدن افراد و ویژگی‌های شخصیتی و حتی دلایل و عواملی که منجر به بیماری‌های مختلف می‌شوند، مشخص شده است.

یکی از این موضوع‌ها، بحث گروه خونی افراد است. اینکه گروه خونی شما A است، B، AB و یا O حرف‌های زیادی درمورد شما می‌گوید؛ طبق تحقیقات، اینکه گروه خونی شما مثبت است یا منفی در بسیاری از مسائل تاثیرگذار است.

حالا اینکه به طور کلی بحث گروه‌های مختلف خونی از چه زمان مطرح شد نیز سوال دیگری است که در این مقاله قصد داریم تا به نکات جالبی مورد مثبت یا منفی بودن Rh گروه خونی شما و مسائلی از این قبیل بپردازیم:

۱- بحث گروه‌های مختلف خون چه زمانی مطرح شد

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین بار چه زمانی بحث گروه‌های خونی مطرح شد؟ در سال ۱۹۰۹، کارل لندشتاینر، محقق اتریشی اولین فردی بود که چهار گروه خونی اصلی را شناسایی کرد و در سال ۱۹۳۰، جایزه نوبل فیزیولوژی (پزشکی) را به خاطر تلاش‌هایش در این زمینه دریافت کرد.

به لطف تحقیقات اوست که الان می‌دانیم که برای تزریق خون به هر بیمار، با گروه خونی مشخص، از چه گروه‌های خونی می‌توان استفاده کرد.

۲- گروه‌های خونی با Rh منفی کمتر هستند

در مقایسه آماری، مشخص شده که تعداد افراد با گروه‌های خونی با Rh منفی، به مراتب کمتر از افراد با Rh مثبت هستند. طبق آمار انستیتوی خون اوکلاهاما تنها ۱۸% از جمعیت کل آمریکا، گروه خونی با Rhمنفی دارند.

۳- ارتباط گروه خونی با قند خون

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که چه عاملی باعث شده که گروه خونی شما A، B، AB یا O باشد؟ باید بدانید که همه چیز به قند خون بر می‌گردد.

نام گروه‌های خونی برگرفته از آنتی‌ژن‌هایی است که در سطح گلبول‌های قرمز شما یافت می‌شوند. طبق اعلام دانشکده پزشکی استنفورد، این آنتی‌ژن‌ها، یک زنجیره ساده از قند هستند: گروه خونی A باعث ایجاد قند A می شود و B، قند B را ایجاد می‌کند و مشخص شده که گروه خونی O، قندی تولید نمی‌کند.

اما در مورد مثبت یا منفی بودن Rh خون؟ در اینجا بحث فاکتور Rhesus یا همان فاکتور Rh مطرح است. اگر شما فاکتور Rh را در خونتان نداشته باشید، گروه خونی شما منفی خواهد بود و بالعکس.

۴-ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد

تحقیق منتشر شده در مجله بین‌المللی علم، معنویت، تجارت و فناوری، در سال ۲۰۱۵ به این نکته اشاره کرده که بسیاری از مردم ژاپن براین باورند که گروه خونی افراد، برروی شخصیت، نقاط ضعف و قوتشان تاثیرگذار است.

طبق این باور، افرادی با گروه خونی A، معمولا آرام، هنرمند و مودب هستند؛ افرادی با گروه خونی B، افرادی اهل عمل، هدف گرا و با اراده قوی هستند و افرادی با گروه خونی O، بیشتر برون‌گرا، پرانرژی و رک و صریحند. در نهایت ویژگی‌های شخصیتی افرادی با گروه خونی AB، ترکیبی از ویژگی‌های افرادی با گروه‌های خونیA و B است.

۵- مشکلات سلامت روانی بیشتر در افرادی با گروه‌های خونی منفی

نتیجه یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ که در مجله PLoS One منتشر شده، حکایت از آن دارد که مردان با گروه خونی Rh منفی، بیشتر در معرض برخی اختلالات سلامت روان از جمله اختلالات هراس، اختلالات شخصیت ضد اجتماعی و کمبود توجه هستند.

۶- افزایش احتمال آلرژی پوستی در افرادی با گروه خونی منفی

در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده که افراد با گروه خونی Rh منفی، بیشتر مستعد آلرژی‌های پوستی هستند.

۷- مشکلات در بارداری

مثبت یا منفی بودن گروه خونی شما ممکن است در دوران بارداری تاثیرگذار باشد. کالج آمریکایی زنان و زایمان در یک بررسی اعلام کرده که وقتی گروه خونی زن Rh منفی و گروه خونی جنین Rhمثبت باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شده و اتفاقی به نام ناسازگاری Rh رخ دهد. بدین معنا که وقتی خون گروه خونی مثبت جنین وارد جریان خونی مادرش با گروه خونی منفی شود، بدن مادر در می‌یابد که این خون او نیست و با تولید آنتی‌بادی‌هایی علیه Rh، با آن مبارزه می کند. این آنتی‌بادی‌ها ممکن است وارد جفت جنین شده و به خون جنین آسیب وارد کرده و این واکنش ممکن است منجر به مشکلات جدی سلامت و حتی مرگ جنین یا نوزاد تازه متولد شده، شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید