شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحریم‌های شدید آمریکا علیه روسیه مخالف هستند.

مخالفت برخی از اعضای اتحادیه اروپا با تحریم ها علیه روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه مجارستان گفت که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز بی سر و صدا با تحریم‌های شدید آمریکا و هم پیمانانش علیه روسیه پس از جنگ اوکراین مخالف هستند.

تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشورهای غربی

این تحریم ها که اندک زمانی پس از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعمال شد، تاثیرات منفی شدیدی بر اقتصادهای غربی داشته و موجب تورم های بی سابقه و افزایش بهای گاز و سوخت در این کشورها شده است.

سیجارتو در مجمع همگانی ترانزیت در تیهامی، مجارستان گفت که بوداپست در شک و تردید در همراهی با تحریم های غرب بر صادرات انرژی روسیه، تنها نبوده و دولت هایی که زیر نفوذ لیبرال ها هستند، جرات پیگیری سیاست های مبتنی بر منافع کشورهایشان را ندارند و مایل است به صراحت بگوید که کشورش حتی تمایل به گفت وگو در باره تحریم های بیشتر مرتبط با بخش های نفت و گاز ندارد.

وی با اشاره به نشست وزیران اتحادیه اروپا در باره محدودکردن خرید و واردات نفت از روسیه، افزود: من می خواهم بگویم که در این مورد ما تنها نیستیم و در این نشست چندین همکار به او گفته اند که آنها با تحریم خرید نفت روسیه مخالف هستند.

 این دیپلمات ارشد بوداپست افزود: کسانی که واقعیت را می گویند، زیر فشار باورنکردنی جریان لیبرال کشورشان قرار دارند که در صورت نبود ثبات سیاسی در سطح معینی و در نتیجه جرات سیاسی، جرات اقدام برای منافع خود را ندارند.

سیجارتو همچنین در باره زمان قطع وابستگی اروپا بر نفت و گاز روسیه، گفت: از انجا که امکان نقل و انتقال گاز از طریق راه آهن یا راه های دیگر وجود ندارد، اروپا نخواهد توانست از وابستگی به منابع انرژی روسیه رهایی یابد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز ماه گذشته (ژوئیه) گفته بود: با اینکه این تحریم های نتوانسته در مسکو بی ثباتی ایجاد کنند، اما اروپا را دچار مشکلات اقتصادی و سیاسی کرده و چهار دولت انگلیس، بلغارستان، ایتالیا و استونی در این میان قربانی شده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید