یک مورد سرقت و گروگانگیری با قمه در تهران به پلیس اطلاع داده شد که سارقان افسر پلیس بوده‌اند!

حمله با قمه به آرایشگاه مردانه در تهران / ۱۰ نفر گروگان گرفته شدند!

به‌ گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: ۴ مرد نقابدار که با حمله به آرایشگاه مردانه، ۱۰ نفر را گروگان گرفته و با تهدید قمه، دست به سرقت خشن از آنها زده بودند، در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.

چندی قبل گزارش یک گروگانگیری در آرایشگاهی مردانه به پلیس تهران اعلام شد و گروهی از مأموران راهی آنجا شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ۴ مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، با حمله به آرایشگاه، ‌کارکنان آنجا و مشتریان را گروگان گرفته و دست ‌به سرقت زده بودند.

مأموران در نخستین گام به تحقیق از صاحب آرایشگاه پرداختند و وی گفت: در لحظه‌ای که حادثه رخ داد، به جز مردی که در مغازه‌ام کار می‌کرد، ۸ نفر مشتری روی صندلی‌ها نشسته بودند که ناگهان ۴ مرد نقابدار وارد مغازه‌ام شدند. وضعیت ظاهری آنها وحشت به جانمان انداخت. چراکه آنها علاوه بر پوشاندن صورت‌هایشان، چاقو و قمه نیز در دست داشتند و ما را به مرگ تهدید می‌کردند.

وی گفت: ۲ نفر از آنها مقابل در ایستادند تا کسی وارد نشود و ۲ نفر دیگر نیز به سمت ما آمدند. همه ما ۱۰ نفر را به گوشه‌ای از مغازه کشاندند و دست و پایمان را بستند. آنها با گروگان گرفتن ما و تهدید، تمام گوشی موبایل هایمان به همراه اموالی قیمتی و پول‌هایمان را سرقت کردند و بعد گریختند.

با این شکایت، پرونده‌ای در این‌ باره تشکیل شد و با دستور قاضی علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت مهاجمان آغاز کردند. اگرچه آنها صورت‌هایشان را پوشانده بودند و در بازبینی تصاویردوربین‌های مداربسته چهره‌هایشان واضح نبود اما فردی که در مغازه کار می‌کرد صدای یکی از متهمان را شنیده و او را شناخته  بود.

به‌گفته این مرد، سارق از مشتریان ثابت مغازه و از اتباع خارجی بود که رفت‌وآمد زیادی به آرایشگاه داشت. با این سرنخ و اطلاعاتی که کارگر مغازه در اختیار تیم تحقیق قرار داد، ‌سارقان که همگی اهل کشور افغانستان بودند، شناسایی و دستگیر شدند. این در حالی بود که بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف شد که همین مسئله جای انکاری برای شناسایی سارقان باقی نمی‌گذاشت.

گروگانگیری افسران پلیس افغانی در تهران

آنها اعتراف کردند که با انگیزه به‌ دست آوردن پول، نقشه سرقت و گروگانگیری را کشیده‌اند. یکی از آنها گفت: ما در افغانستان افسر پلیس بودیم اما بعد از ورود طالبان تصمیم گرفتیم فرار کنیم. ما طی ۲ هفته‌ از طریق کوهستان راهی مرز ایران شدیم و درنهایت هم قاچاقچیان انسان، ما را به ایران منتقل کردند.

وی گفت: تا چند روز در جست‌وجوی کار مناسب بودیم تا اینکه از طریق یکی از همشهریانمان در ساختمان نیمه کاره‌ای در یکی از مناطق تهران مشغول به‌کار شدیم اما درآمدمان کم و موقعیت شغلی‌مان مناسب نبود. در این شرایط بودیم که نقشه سرقت از آرایشگاه مردانه را کشیدیم. چون معمولا مشتریانی که به آنجا رفت‌وآمد داشتند، وضع مالیشان خوب بود و گوشی‌های مدل بالا داشتند.

متهم در ادامه گفت: چند باری به‌عنوان مشتری به آرایشگاه مردانه یادشده رفتیم. تا اینکه اشراف کامل به آنجا پیدا کردیم. روز حادثه وقتی متوجه شدیم مغازه شلوغ است و مشتریان زیادی به آنجا رفت‌وآمد دارند، وارد مغازه شدیم و دست به سرقت و گروگانگیری زدیم.

وی در ادامه گفت: ما تصمیم داشتیم از چند مغازه دیگر هم با این شگرد سرقت کنیم اما پس از سرقت اول شناسایی و دستگیر شدیم.

براساس این گزارش، متهمان پس از اعتراف به سرقت راهی زندان شدند و بازپرس پرونده برای متهمان درخواست محاربه کرده و پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید