بسیاری از افراد حتی با داشتن گوشی های موبایل حرفه ای و گرانقیمت اما توانایی استفاده درست از آن را ندارد، در این مطلب به معرفی چند نکته کاربردی برای سینمایی کردن فیلم های گوشی همراه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

چگونه با گوشی موبایل به صورت حرفه ای و سینمایی فیلمبرداری کنیم؟ + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر شما هم تمایل دارید فیلم‌های گرفته شده با گوشی همراهتان، جلوه‌ سینمایی داشته باشد، نکات ذکر شده در این مطلب را بخوانید.

بسیار اتفاق می‌افتد که سازندگان نوظهور، تحت تاثیر فیلم‌های بارگذاری شده در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یا یوتیوب قرار بگیرند. با گذشت زمان، جامعه تولیدکنندگان به طور ناخواسته مجموعه‌ای از قوانین یا شاید یک هویت بصری را القا کرده‌اند که یک صحنه را «سینمایی» می‌کند. اکنون، برای فیلمبرداری صحنه‌هایی با ظاهر بهتر با تلفن همراه، دستورالعمل‌های اساسی وجود دارد که به کاربراین می‌آموزد که چگونه می‌توان محتوای فیلم‌مانندتر و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر را ثبت کرد.

تشخیص تصویری یک ویدیوی سینمایی

۱) به عنوان یک قانون کلی، همیشه ویدیوهای خود را با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه بگیرید؛ این امکان تاری حرکت طبیعی را فراهم می‌کند و مهمتر از آن، به لطف استقبال گسترده فیلم‌ها، نرخ فریم ۲۴ فریم در ثانیه است که فیلم را در نگاه مخاطب «سینمایی» جلوه می‌دهد. فیلم‌ها مغز ما را شرطی کرده‌اند تا ۲۴ فریم در ثانیه را با ظرافت‌های فیلمی مرتبط کند.

بنابراین به جای عکاسی با سرعت ۳۰ یا ۶۰، سعی کنید A-roll خود را با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه عکاسی کنید؛ این نکته را نیز در نظر بگیرید که برای دستیابی به جلوه حرکت آهسته، در حالت ایده‌آل باید با نرخ فریم ۶۰ و بالاتر عکاسی کرده و سپس آن را به ۲۴ تغییر دهید.

۲) هک‌های سریع برای خلاقانه‌تر نشان دادن تصاویر

هنگام عکاسی با گوشی، تکرار آنچه که دوربین‌های گران‌تر و اختصاصی می‌توانند انجام دهند، دشوار است، اما در عصر حاضر، افراد بیشتری به طور فزاینده‌ای شروع به عکاسی انحصاری روی تلفن‌ها می‌کنند، حداقل در حلقه‌های اینستاگرام مانند پلتفرم. یک هک سریع برای دراماتیک کردن عکس‌های متحرک شما این است که آن‌ها را در معرض نور قرار داده یا آن‌ها را برای هایلایت در معرض دید قرار دهید.

خرد کردن سایه‌های درون‌برنامه کنتراست بیشتر، هایلایت‌های ملایم‌تر و ظاهری چشمگیرتری ارائه می‌دهد. انجام این کار در اکثر تلفن‌ها به سادگی فشار دادن نوار لغزنده نوردهی به پایین است، اما در تلفن‌های متمرکز بر دوربین مانند سری Google Pixel، می‌توانید هم نوردهی و هم سایه‌ها را برای نوردهی مورد نظر تنظیم کنید. نوردهی کم با یک یا دو توقف می‌تواند فیلم شما را بیش از حد پر زرق و برق کرده و جلوه سینمایی داشته باشد.

۳) برای عمق میدان کم به سوژه نزدیک شوید

نقطه ضعف اصلی دوربین‌های تلفن، اندازه سنسورهای آن‌هاست. در حالی که گوشی‌های جدیدتر مانند سامسونگ، گوگل و شیائومی حسگرهای نسبتا بزرگ‌تری نسبت به قبل دارند، اما برای دوربین‌های بدون آینه و سینمای حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای قابل مقایسه نیستند. به عنوان مثال، Samsung Galaxy S۲۲ Ultra دارای یک سنسور اصلی ۱/۱.۳۳ اینچی است، در حالی که Canon R۵ دارای یک سنسور فول فریم ۳۵ میلی‌متری است که از نظر عمق، عملکرد ISO و موارد دیگر بسیار بزرگ‌تر و توانایی بیشتری دارد.

برای دستیابی به عمق میدان کم در تلفن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سوژه خود نزدیکتر شده، تمرکز کرده و سپس فیلم بگیرید. برای سوژه‌های کوچکتر، باید بی عیب و نقص کار کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید