به گفته معاون اول رییس جمهور احتمالا در ایام اربعین حدود ۵ میلیون زائر از مرزهای کشور تردد خواهند کرد.

خروج ۵ میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سفر به کشور عراق برای ایام اربعین بسیار تسهیل شده است، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده از مرزهای فعال کشور در ایام اربعین حدود ۵ میلیون زائر تردد خواهد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد مخبر در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه که امروز ۵ شهریورماه انجام شد، اظهار کرد: بعد از حدود دو سال که به دلیل کرونا مردم آنطور که باید نتوانستند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند امسال انگیزه و اراده مردم برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین بسیار بالا است.

 وی افزود: دولت از همان ابتدا با توجه به پیشبینی هایی که در زمینه افزایش حضور زائران در مراسم اربعین حسینی امسال داشت کار سنگینی را در بخش های مختلف آغاز کرده است.

ایجاد گذرگاه های جدید در مرزها

معاون اول رییس جمهور گفت: یکی از اقدامات انجام شده ایجاد تناسب سازی میان گیت های دو طرف مرزها بود. همچنین گذرگاه های جدیدی در مرزها تدارک دیده شده است.

مخبر عنوان کرد: در مرز خسروی امکانات خوبی تدارک دیده شده است و برای افرادی که میسر است از آن مرز تردد کنند زیرا امکانات بسیار خوبی در آن مرز تدارک دیده شده است و راحت تر می توان از آن مرز عبور کرد.

وی افزود: در مرز مهران و چذابه نیز امکانات خوبی تدارک دیده شده است و برخی از مشکلاتی که از گذشته در بحث پارکینگ، جاده و مسایل مربوط به آب و ... در این مرزها حل شده است. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اربعین امسال در فصل گرما است، گفت: تدارکاتی در بحث مسایل مربوط به تامین آب، کانکس های سرد و تونل های سرد کننده دیده شده است هرچند که اربعین اساسا یک حرکت مردمی است و مردم باید به صورت وسیع حضور یابند و دولت نیز تسهیل گری و پشتیبانی لازم‌ را از این حرکت انجام خواهد داد.

مخبر ادامه داد: دستور رییس جمهور این بوده تا حداکثر تلاش انجام شود تا مردم بتوانند در اربعین یک سفر ارزان، آسان و ایمن داشته باشند. در حد توان در حال انجام کارها هستیم اما به کمک های مردم نیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان در دوسوی مرز اقدامات خوبی انجام شده است. مردم خود را با امکانات و شرایط تنظیم کنندزیرا محدودیت هایی در تدارکات در کشور عراق وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سفر به کشور عراق برای ایام اربعین بسیار تسهیل شده است، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده از مرزهای فعال کشور در ایام اربعین حدود ۵ میلیون زائر تردد خواهد کرد. ما محدودیت هایی برای سفر زائران قایل نشده ایم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید