محمدرضا فرزین در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران قول داده بود که «ماشین زیان دهی» این بانک را متوقف کند و اکنون صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و اقدامات صورت گرفته تا پایان تیرماه سال جاری در بانک ملی ایران نشان می دهد که این وعده محقق شده است.

مدیریت کارآمد و اصولی سرعت «ماشین زیان دهی» بانک ملی ایران را گرفت | در شرایط تحریم هم می‌توان با مدیریت صحیح به اهداف و موفقیت‌های در خور تحسین رسید

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، استفاده از ظرفیت کارشناسی، به کارگیری روش های نوین مدیریتی و تسلط بر پارامترهای موثر، اکنون صورت های بانک ملی ایران را به نقطه مطلوبی رسانده و ادامه این روند می تواند شرایط را به نفع بانک تغییر دهد.

بر اساس صورت‌های مالی موجود، جمع درآمدهای بانک از ۱۳۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در تیرماه ۱۴۰۰ به رقم ۲۳۲ هزار و ۳۰ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال در تیر ماه سال جاری افزایش داشته است که رشد ۶۸ درصدی را نشان می دهد .

در نقطه مقابل جمع هزینه های این بانک در تیرماه امسال رقم ۲۵۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال را ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۳۱ درصد افزایش داشته است. به عبارت دیگر، رشد درآمدهای بانک در این مدت، بیش از دو برابر رشد هزینه ها بوده است.

نکته بسیار مهم در صورت های مالی بانک ملی ایران این است که زیان این بانک از رقم ۵۸ هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال در سال گذشته به مبلغ ۲۵ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

همچنین تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه بانک ملی ایران با موضوع تولید و اشتغال تا پایان تیرماه امسال ۱۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. 

اطلاعات موجود نشان می دهد در سال گذشته تعداد ۴۸۴ هزار و ۳۱۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۴۶ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال و نیز یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات به ارزش ۲ میلیون و ۲۷ هزارو  ۸۰۶ میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط از سوی این بانک پرداخت شده است.

نگاهی به  روند رو به رشد صورت مالی بانک ملی  نشان می‌دهد که با مدیریت صحیح و اصولی در شرایط سخت تحریم نیز می توان به اهداف و موفقیت های در خور تحسین  رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید