۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 55383496

گاهی رفتن به مکان‌هایی زیبا انسان را برای مدت‌های زیادی سرحال می‌آورد، بنگلور هم با مکان‌های شگفت انگیز خود توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. در اینجا تعدادی از آن‌ها را برای شما توصیف می‌کنیم.


 

در لعل باغ استراحت کنید

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

باغ گیاه شناسی لعل باغ، محل زندگی پرندگان و حیات وحش متعدد و دارای یک دریاچه است.  برای نمایش‌های گل که در روز جمهوری و هفته روز استقلال در اینجا برگزار می‌شود، محبوب است. همچنین یک باغ بونسای، باغ توپیاری، باغ نیلوفر آبی و باغ گل رز در داخل آن وجود دارد.

خیابان کلیسا

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

خیابان چرچ در بنگلور با طول حدود 750 متر یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌ها است که به نام کلیسای جامع سنت مارک نامگذاری شده است. ردیفی از فروشگاه‌های بزای تهیه هدیه، فروشگاه‌های موسیقی، کتاب‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها قدیمی‌ترین در شهر هستند و همه محصولات متنوع و خوراکی‌های خوشمزه را به فروش می‌رسانند. روزهایی وجود دارد که هنرمندان در خیابان‌ها محصولات خود را ارائه میکنند و آثار خود را که شامل نقاشی، قاب عکس، پوستر و اقلام دست ساز است می‌فروشند.  برای بازی کودکان و بزرگسالان سالن‌هایی مثل سالن‌های تتو نیز وجود دارد.


 

پارک ملی بانرگاتا

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

پارک ملی بانرگاتا که در 22 کیلومتری آن قرار دارد، پناهگاهی برای انواع زیادی از گیاهان و جانوران است.  جاذبه‌های اصلی اینجا آکواریوم، باغ وحش، پارک کودکان، مزرعه کروکودیل، پارک مارها و پارک حیوانات ماقبل تاریخ است البته برای پیاده روی نیز محبوب است.


 

کاخ بنگلور

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

کاخ باشکوه بنگلور یک کاخ سلطنتی است که به دلیل معماری با کنده‌کاری‌های زیبا در داخل و خارج شهرت دارد.  این کاخ متعلق به خانواده سلطنتی میسور است. زمین‌های وسیع اطراف کاخ برای پیک نیک ایده آل است.


 

کاخ تابستانی تیپو سلطان

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

کاخ تیپو سلطان اقامتگاه تابستانی تیپو سلطان بود. اکنون به موزه تبدیل شده است و به دلیل معماری هندی-اسلامی خود متشکل از نقاشی‌های دیواری زینتی، طاق‌های باشکوه، بالکن‌های بیرون زده و نقوش درخشان مشهور است. در داخل قلعه بنگلور واقع شده است.

گالری ملی هنر مدرن

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

گالری ملی هنر مدرن یک موزه دو طبقه است که در یک ساختمان مسکونی به سبک استعماری واقع شده است. این ویژگی‌های فرهنگی هند را از دوره‌های اولیه قرن هجدهم به نمایش می‌گذارد.  همچنین یک سالن بزرگ، یک کافه تریا جذاب و یک کتابخانه مرجع در اینجا وجود دارد.

مرکز بین‌المللی هنر زندگی

مرکز هنر زندگی که در 21 کیلومتری جنوب غربی بنگلور در جاده کاناکپورا بر فراز تپه‌های پانچاگیری واقع شده است، مقر سازمان معنوی و فرهنگی بنیاد هنر زندگی است که توسط سری سری راوی شانکار تأسیس شده است.

ویدانا سودا

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

ویدانا سودا محل قوه مقننه ایالتی و دبیرخانه کارناتاکا است. این بنا که به عنوان "تاج محل جنوب هند" شناخته می شود، یکی از باشکوه ترین ساختمان های شهر است. در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی روشن می شود.

معبد جامعه ماها بودی

عجایب دیدنی بنگلور هند + عکس

این معبد که اخیرا به معابد بنگلور اضافه شده است، دارای کتابخانه‌ای با مجموعه گسترده‌ای از متون و کتاب‌های مربوط به بودیسم است و دائما مرکز تعدادی اعتکاف معنوی و سخنرانی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید