جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تجاوز نظامی اخیر آمریکا در سوریه را به ایران مرتبط کرد.

ادعای بایدن: تاسیسات مورد حمله آمریکا در شرق سوریه تحت حمایت ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، الجزیره نوشت: پس از مقامات پنتاگون، رئیس جمهور آمریکا هم مدعی شد تجاوزات نظامی اخیر این کشور در سوریه "نیروهای طرفدار ایران" را هدف قرار داده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تجاوز نظامی اخیر این کشور به سوریه را به اطلاع مجلس نمایندگان و مجلس سنا رساند.

او در این بیانیه آورده است: در بیست و سوم این ماه دستور حمله به تاسیساتی در شرق سوریه را صادر کردم که توسط گروه‌های وابسته به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیروهای ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.

جو بایدن گفت: ما آماده هستیم تا در صورت لزوم اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر انجام دهیم.

ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه "شبه‌نظامیان" مستقر در آنجا انجام داده است. پنتاگون مدعی شده بود که حملات علیه "نیروهای وابسته به ایران" انجام شده است.

بامداد پنجشنبه نیز منابع محلی از حملات مجدد آمریکایی به مواضعی در خاک سوریه خبر دادند. رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز آمریکایی حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه انجام داده است.

اظهارات بایدن و فرماندهان آمریکایی در ارتباط با حمله به "شبه نظامیان وابسته به ایران" درحالی است که مقامات کشورمان و نیز مسئولان ارشد سوریه بارها تاکید کرده‌اند که ایران نه نیروی نظامی و نه گروه وابسته به خود در سوریه ندارد و تنها مستشاران ایرانی برای کمک به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، در این کشور حضور دارند.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله تجاوزکارانه ارتش آمریکا را نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور دانست و آن را قویا محکوم کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه این تجاوز ارتش آمریکا علیه مردم سوریه، را یک اقدام تروریستی علیه گروه‌های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری توصیف و هرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران تکذیب کرد.

کنعانی تصریح کرد: استمرار حضور نظامیان آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه، برخلاف قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی این کشور بوده و اشغالگری به شمار می‌رود و بر این اساس می‌بایست فورا سوریه را ترک نموده و به غارت ثروت‌های نفتی و غلات این کشور خاتمه بخشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید