پروژه تقاطع چند سطحی مدافعان سلامت با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در شیراز به بهره‌برداری رسید.

رونمایی از تقاطع چند سطحی مدافعان سلامت در شیراز

به گزارش سلام نو، دکتر محسن رضایی عصر پنج شنبه سوم شهریور در آیین بهره برداری از تقاطع چند سطحی مدافعان سلامت شیراز که همزمان با دومین روز از هفته دولت برگزار شد، بیان کرد: هفته دولت، هفته مردم هم محسوب می‌شود، چرا که دولت جمهوری اسلامی، دستاورد خود مردم ایران در انقلاب است.

او همچنین با بیان اینکه افتتاح پروژه شهدای سلامت با دولت سیزدهم هم قرابت دارد، زیرا اولین ماموریتی که دولت مردمی به عهده گرفت، مبارزه جدی با ویروس کرونا بود، افزود: خوشبختانه امروز این ویروس در ایران به کنترل درآمده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: شهدای سلامت و پرستاران عرصه بهداشت و درمان در شرایطی که این ویروس کاملا ناشناخته و یک وحشت بین‌المللی شکل گرفته بود، دل به دریا زدند و با همه وجود وارد میدان شدند و همانند دوران دفاع مقدس جان خود را کف دست قرار دادند تا سلامت به جامعه بازگردد.

استاندار فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ملاقات با دکتر محسن رضایی، انسان را به یاد مقاومت و دفاع در مقابل دشمنان اسلام و ایران می‌اندازد؛ چهره‌ای دوست داشتنی که مورد محبت حضرت امام(ره) بودند.

دکتر محمدهادی ایمانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع از کشور، حرم و سلامت که موجب شدند تا امروز با آرامش و آسایش به افتتاح پروژه‌ها بپردازیم، از شورا و شهرداری شیراز به واسطه تسریع و اقدام جهادی در اتمام این پروژه قدردانی و اضافه کرد: امید است حرکت‌های جهادی موجب رضایتمندی مردم شود.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: قبل از افتتاح این تقاطع چند سطحی مهم شیراز باید به خاطر داشته باشیم که نام مقدس شهدای مدافع سلامت را پاس بداریم؛ کسانی که با جانفشانی آنها امروز ما در سلامت جسمی به سر می‌بریم.

مهدی طاهری ادامه داد: در کنار تصاویر شهدای مدافع سلامت باید المانی در این پروژه نصب شود تا یاد همه بماند که چه روزها و شبهای سختی سپری شده و پرستاران و شهدا جان خود را سپر و خاکریز کردند تا جامعه در امان بماند.

او همچنین سطح اشغال این را ٨ هکتار پروژه ذکر و اضافه کرد: بزرگترین سطح مقطع بین همه تقاطع‌های غیرهمسطح شیراز مربوط به این پروژه است که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه طول کل مسیر اعم از زیرگذر و روگذر که همه آنها ابنیه فنی هستند، ٨ کیلومتر است، از شهردار و شهرداران سابق، شورای فعلی و شوراهای سابق که در اجرای این پروژه مسئولیت داشتند، قدردانی کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: ٣٥٠ میلیارد تومان اعتبار این پروژه دولتی نبوده و از محل منابعی که مردم شهر شیراز تامین کرده اند، اجرا شده است.

معاون عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت یک پروژه ترافیکی است که تکمیل کننده رینگ ترافیکی این کلانشهر است، گفت: البته این پازل زمانی تکمیل خواهد شد که یک تقاطع دیگر در ادامه مسیر و بلوار احمد بن موسی(ع) هم اجرا شود که خوشبختانه عملیات اجرایی آن آغاز شده و امید است که این پروژه در سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

امین، ارزش ریالی این پروژه را ٣٥٠ میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: از آغاز یه کار پروژه پیش‌بینی شده بود که در بازه زمانی ٣٦ ماه به بهره برداری برسد اما عزم شهرداری شیراز موجب بهره برداری زودتر از موعد مقرر شد و طی ٢٢ ماه به اتمام رسید.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این پروژه در چهار بخش شامل یک پل دورگرد به طول٢٥٠ مترمربع، یک پل چپگرد به طول ٢٧٠ متر و دو زیر گذر هرکدام به طول٤٥٠ متر مربع است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید