پنتاگون ممنوعیت واردات برخی فلزات مهم از ۴ کشور از جمله ایران را نهایی کرد.

آمریکا واردات فلزات مهم از ایران را ممنوع کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پنتاگون از نهایی شدن قانون عدم واردات برخی فلزات و آلیاژهای مهم از ایران و برخی کشورهای دیگر با بهانه موضوع امنیت ملی خبر داده است.

ایالات متحده ممنوعیت خرید فلزات و آلیاژهای «تانتالیوم» از کره شمالی، چین، روسیه و ایران را نهایی کرده است.

به گزارش وبگاه «رادیو بین‌المللی کره» پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) که از اکتبر ۲۰۲۰ ممنوعیت موقت را اعمال کرده بود، این قانون را نهایی کرده است. این وزارتخانه قصد دارد این مسئله را روز پنجشنبه در روزنامه ثبت اسناد دولتی آمریکا اعلام کند.

توجیه پنتاگون برای ممنوعیت واردات فلزات مهم از ۴ کشور

پنتاگون در توجیه این اقدام اعلام کرده که کاهش وابستگی ایالات متحده به تانتالیوم از این چهار کشور یک موضوع امنیت ملی است، زیرا عنصر شیمیایی بخش مهمی از زنجیره تامین در تولید سیستم‌های نظامی و غیرنظامی مورد استفاده وزارت دفاع است.

تانتالیوم یک فلز کمیاب و سخت است که اغلب برای پوشش موتورهای جت و سایر تجهیزاتی که در معرض گرمای شدید قرار دارند استفاده می‌شود.

آمریکا اخیرا واردات طلا از روسیه را نیز ممنوع و اعلام کرد که این تحریم شامل تمام محموله‌های طلای مرتبط با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی و وزارت اقتصاد روسیه می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به بزرگترین انجمن تجاری ترکیه نسبت به احتمال تحریم ترکیه در صورت ادامه تجارت با روسیه هشدار داده است. انجمن تجاری ترکیه دریافت نامه از وزارت خزانه داری آمریکا در مورد تحریم‌های احتمالی در صورت ادامه تجارت با روسیه را تایید کرده است.

«خبرگزاری فرانسه» روز چهارشنبه گزارش داد که واشنگتن به طور فزاینده‌ای نگران است که دولت و شرکت‌های روسیه از ترکیه برای فرار از محدودیت‌های مالی و تجاری غرب اعمال شده در پاسخ به حمله به اوکراین استفاده می‌کنند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او در نشستی در «سوچی» در دریای سیاه در اوایل ماه جاری توافق کردند که همکاری‌های اقتصادی خود را افزایش دهند.

اینک داده‌های رسمی نشان می‌دهد که ارزش صادرات ترکیه به روسیه بین ماه‌های مه و جولای حدود ۵۰ درصد نسبت به رقم سال گذشته رشد داشته است. واردات نفت روسیه از سوی ترکیه نیز در حال افزایش است و دو طرف توافق کرده‌اند که برای گاز طبیعی صادر شده توسط شرکت روسی «گازپروم» روبل (واحد پول روسیه) پرداخت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید