قطعی آب در ایران بعد از شهرک در همدان هم رخ داد و این قطعی آب در این استان به هشت روز رسیده است.

قطعی ۸ روزه آب در همدان / تجمع اعتراضی مردم مقابل آرامگاه بوعلی سینا + فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، شامگاه چهارشنبه حدود یکصد نفر از مردم همدان در اعتراض به قطعی آب شرب در برخی مناطق شهر مقابل آرامگاه بوعلی‌سینا تجمع کردند.
شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه حدود ۱۰۰ نفر از مردم همدان در اعتراض به کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند.

معترضان شعارهایی همچون «مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده» و «استاندار استعفا استعفا» سر دادند.

یکی از معترضان با دست‌نوشته با عنوان «خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی‌آبی است» در کنار یک بطری خالی جلب توجه‌ می‌کرد.

این تجمع که حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید با حضور پلیس پایان یافت. شامگاه دیروز نیز تجمع مشابهی در مقابل استانداری همدان برگزار شد. 

قطعی آب در همدان

همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در برخی مناطق مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج شود. 

همدان دو سال است با کمبود بارندگی مواجه شده و مصرف آب شرب در تابستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. 

در هفته اخیر آب ۲۵ حلقه چاه حفاری یا توسط دولت خریداری شد و به تصفیه‌خانه‌ شهید بهشتی همدان انتقال یافته است. برخی کشاورزان نیز در پویشی با عنوان «نذر آب» چاه‌های خود را به حل مشکل آب شهرشان اختصاص دادند.

وزارت نیرو مردادماه ۱۵ کیلومتر خط لوله اضطراری از سد تالوار به همدان تعریف کرد و ۲۰۰ میلیارد بودجه فوری برای انجام آن اختصاص داد.

 تا ده روز آینده خط لوله اضطراری تالوار تکمیل می‌شود و آب به همدان می‌رسد، خط لوله اصلی انتقال آب تالوار به همدان نیز پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب همدان به طور کامل برطرف می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید