۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 55383139

طی سفر به چابهار، قشم هم می‌تواند به مقصد بعدی سفر شما تبدیل شود، تنها کافی است بتوانید به سوال "چگونه از چابهار به قشم برویم؟" پاسخ دهید.

چگونه از چابهار به قشم برویم

سلام نو _ سرویس گردشگری: از آنجایی که چابهار و قشم هر دو در بخش جنوبی کشور قرار دارند، سفر از چابهار به قشم، می‌تواند مانند یک تیر و دو نشان عمل کند. چرا که با توجه به سفر شما به جنوب، می‌توانید دیگر مناطق مهم گردشگری را هم در برنامه سفر خود قرار دهید.

فاصله چابهار تا قشم

چابهار با قشم فاصله ۷۱۴ کیلومتری دارد که حدودا ۱۰ زمان برای پیمودن این مسیر نیاز است. این میزان فاصله با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر چابهار و جزیره قشم تعریف می‌شود که بسته به خود شما، امکان استفاده از برخی وسایل نقلیه وجود دارد.

در حقیقت می‌توان چنین گفت که مسئله "چگونه از چابهار به قشم برویم؟" بسته به شرایط شما تعریف می‌شود. یعنی این موضوع که چه مسیری را انتخاب کنید، به خود شما بستگی دارد. می‌توانید با هواپیما یا ماشین شخصی به سوال "چگونه از چابهار به قشم برویم؟" پاسخ بدهید.

سفر از چابهار به قشم با هواپیما

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سفر در مورد جزیره قشم و چابهار، لاین هوایی است که با استفاده از هواپیما چابهار به قشم صورت می‌گیرد. از آنجایی که در یک مسیر هوایی خبری از ترافیک نیست و پیچ و تاب جاده‌ها به چشم نمی‌خورد، زمان سفر کاهش پیدا می‌کند.

در حقیقت برای شما این امکان فراهم می‌شود تا بتوانید در سفر خود از چابهار به قشم، کمترین زمان ممکن را صرف رفت و آمد کنید و در نتیجه مدت بیشتری در خود قشم سپری نمایید و به خرید و تفریح و مواردی از این دست گردشگری‌ها بپردازید.

به علاوه همانطور که در جریان هستید، جنوب دارای آب و هوایی گرم است که در فصول تابستان این گرما به اوج خود می‌رسد. به طوری که مسافران نمی‌توانند آنطور که باید به تفریحات خود بپردازند.

در چنین شرایطی اگر انتخاب شما در پاسخ به سوال "چگونه از چابهار به قشم برویم؟" خودروی شخصی باشد، گرمای مسیر به قدری طاقت فرسا خواهد بود که خستگی بر شما قالب شود. رانندگی در شرایط سخت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. به خصوص اگر تابستان باشد.

به علاوه هدف بسیاری از افراد از مسافرت، تفریح و استراحت است. در صورتی که بخواهید مسافت چابهار به قشم را رانندگی کنید، هیچ استراحتی در کار نخواهد بود.

چگونه از چابهار به قشم برویم

مقایسه چابهار و قشم

چابهار و قشم با وجود اینکه هر دو در جنوب ایران قرار دارند، اما از شرایط آب و هوایی یکسانی برخوردار نیستند. در واقع چابهار به سبب شرایط ویژه‌ای که حاصل از وزش بادهای استوایی و بادهای موسمی به علاوه مولفه‌های دیگر بر آن حاکم است، از آب و هوایی بهاری در چهار فصل سال برخوردار است. به گونه‌ای که تابستان‌های آن خنک و زمستان‌هایش گرم است.

در مقابل قشم از جمله مناطق گرم و شرجی است که در فصل‌ها و ماه‌های خاصی مسافران را به خود جذب می‌کند. چرا که تابستان‌ها در قشم می‌تواند بسیار گرم و مرطوب باشد که تحمل آن برای بسیاری از افراد دشوار خواهد بود.

چگونه از چابهار به قشم برویم

اماکن تفریحی و تجاری چابهار و قشم

هم چابهار و هم قشم در دسته مناطقی هستند که تجارت آزاد دارند، در نتیجه امکان واردات کالا اصل در آن‌ها وجود دارد. به طوری که اغلب افراد برای خرید کالاها و لباس‌هایی از برندهای مطرح دنیا، به این مناطق مراجعه می‌کنند.

مراکز خرید در قشم و به ویژه درگهان، می‌تواند برای خرید لباس‌های برند و اصل بسیار مناسب باشد. در چابهار هم مراکز خرید بسیاری وجود دارد که در هر کدام تنوع محصولات با قیمت‌های مناسب، سبب می‌شود تا اغلب مسافران را به خود جلب کنند.

از آنجایی که هم قشم و هم چابهار از ساحل و بندر برخوردار هستند، انتخاب آن‌ها به عنوان مقصد مسافرت می‌تواند سبب آرامش افراد شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در سفر به چابهار، قشم را از دست ندهید و با دریافت پاسخ متناسب با شرایط خود، به پرسش "چگونه از چابهار به قشم برویم؟"، سفر خود را به بهترین خاطره تبدیل کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید