۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 55383135

سفر به چابهار، این بندر متفاوت و همیشه بهار ایران، سبب شده تا افراد بسیاری را نسبت به پرسش "کیا چابهار رفتن؟" کنجکاو کند.

کیا چابهار رفتن

سلام نو _ سرویس گردشگری: سفر به چابهار، این بندر متفاوت و همیشه بهار ایران، سبب شده تا افراد بسیاری را نسبت به پرسش "کیا چابهار رفتن؟" کنجکاو کند. در حقیقت موقعیت جغرفیایی این بندر در انتخاب نشدن آن به عنوان مقصد سفر، نقش تعیین کننده‌ای دارد. به طوری که بسیاری از افراد بر این تصور هستند که بندر چابهار هم مانند بسیاری از مناطق جنوبی ایران، دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است که تابستان‌های تحمل ناپذیری دارد. اما شایان ذکر است که این طرز فکر کاملا اشتباه است.

آب و هوای چابهار

شاید اگر از آشنایان خود بپرسید "کیا چابهار رفتن؟" تعداد کمی خود را معرفی کنند. علت این مسئله می‌تواند دلایلی از قبیل آب و هوا و مسافت باشد. در مورد آب و هوایی چابهار لازم است بدانید که نزدیکی به مدار راس السرطان و دریا و نیز قرار گرفتن در مسیر حرکت بادهای استوایی و بادهای موسمی، سبب شده تا چابهار به عنوان شهر و بندر همیشه بهار معرفی شود.

به طوری که تابستان‌های آن همواره معتدل است و بادهای خنکی می‌وزد و زمستان‌های گرمی دارد. به همین دلیل در پرسش "کیا چابهار رفتن؟" حتی ممکن است برخی از تعداد سفرشان صحبت کنند. 

اماکن گردشگری و تفریحی چابهار

در مورد بندر چابهار دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند سبب ترغیب شما به سفر شود. دلایلی که مربوط به دیدنی‌های بکر این منطقه است. از آنجایی که چابهار آب‌ و هوای ایده‌آلی دارد، بسیاری از مسافران را برای تعطیلات تابستانی به سمت خود جذب می‌کند؛ اما دلایل مختلفی سبب می‌شود تا افراد به این شهر بندری سفر کنند.

تالاب صورتی لیپار

حتما درباره تالاب صورتی چیزهایی به گوش شما خورده، یا زمانی که برای اولین بار تصویر آن را در فضای مجازی مشاهده کردید، تصور بر خارجی بودن آن تالاب داشتید.

تالاب صورتی در چابهار با عنوان لیپار، در نزدیکی روستای لیپار قرار دارد. این تالاب به سبب واکنش‌هایی که بین نمک و جلبک‌های خاص موجود در آن رخ می‌دهد، به این رنگ در آمده و فضای بسیار زیبایی را برای تماشا به نمایش می‌گذارد.

تصور کنید که هنگام غروب در کنار این تالاب قدم بزنید و به تماشای آفتاب بپردازید. قطعا طلوع آفتاب جذابیتی چند برابر خواهد داشت. اگر این امکان برای شما فراهم بود، توصیه می‌کنیم حتما هنگام شب به این تالاب بروید؛ چرا که ترکیب تیرگی آسمان شب و ستاره‌های درون آن با رنگ بی‌مثال تالاب، تصویر رویایی را به چشمان شما هدیه خواهد داد.

اگر از بین آشنایان خود که به سوال "کیا چابهار رفتن؟" جواب مثبت دادند بپرسید که چه جاذبه‌هایی در این بندر وجود دارد، قطعا در اولین کلام خود به تالاب صورتی، این نگین گلگون، اشاره خواهند کرد.

کیا چابهار رفتن

جاده‌های چابهار

مسیرها و جاده‌ها، همواره خاطره‌انگیزترین بخش از سفر را به نام خود می‌زنند. به خصوص اگر سفر به چابهار با ماشین شخصی را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که این مسیر تا چه اندازه زیبا و به یادماندنی است.

البته ناگفته نماند که این جاده‌ها به صورت انواع صاف و پر چاله وجود دارند. به طوری که در برخی از این جاده‌ها ممکن است که تنها آرزوی رسیدن به مقصد را داشته باشید. مانند جاده چابهار تا روستای دَرَک که اصلا مسیر ایده‌آلی نیست.

ساحل تیس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری که توسط افرادی که به سوال "کیا چابهار رفتن؟" پاسخ مثبت می‌دهند، معرفی خواهد شد، ساحل تیس در اطراف چابهار است. این ساحل امن و آرام، گزینه مناسبی برای یک تفریح آرامش بخش خواهد بود. قدم زدن در ساحل تیس در میان کمپ‌های چابهاری‌ها، می‌تواند انسان را به عمیق‌ترین فکرها وادار کند.

کیا چابهار رفتن

جدا از اماکن تفریحی و گردشگری، مردمان مهربان و خونگرم جنوبی خود نقش بزرگی در خاطرات شما خواهند داشت. مهربانی بیش از حد مردمان چابهار سبب شده تا مسافران قصد سفر دوباره به این شهر بندری را داشته باشند. همچنین غذاهای خاص هم در رده فاکتورهایی قرار می‌گیرند که می‌توانند در انتخاب چابهار به عنوان مقصد سفر، نقش موثری ایفا کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید