اغلب کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت احیای برجام بورس ظرفیت فوق العاده بالایی برای رشد دارد.

پیش بینی بورس برای هفته آینده /  جهش در بورس ادامه دار است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، فعالان بورس تهران با وجود جهش در بورس در دو روز اخیر، هفته آخر مرداد را با بازدهی منفی ۰.۶۲ درصدی شاخص به اتمام رساندند.

معاملات این هفته بورس امروز در شرایطی به اتمام رسید که با وجود مثبت بودن روند بازار در دو روز اخیر، بازدهی منفی ۰.۶۲ درصدی را به ثبت رساند. بسیاری از سهامداران علیرغم برآیند حرکتی بورس در هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری نسبت به توافق و جهش بورس شده‌اند.

ادامه رشد بورس برای هفته آینده

اغلب کارشناسان اعتقاد دارند احیای برجام می‌تواند به معنای رها شدن فنر بورس برای رشد قابل توجه شاخص باشد. از طرفی هم محاسبه حباب بازارهای مالی این ایده را تقویت می‌کند که در صورت حصول توافق بازار شرایط به مراتب بهتری را تجربه خواهد کرد. این محاسبات نشانگر ظرفیت فوق العاده بالای بورس برای رشد در صورت احیای برجام است.

این در حالیست که سایر بازارها با حباب مثبت همراه هستند. به نحوی که هرگونه تقویت ارزش ریال می‌تواند به معنای افت بازدهی و حتی ضرردهی در این بازارها شود. از همین رو کارشناسان معتقدند فعالان بازار سرمایه می توانند به عنوان برنده میدان دیپلماسی شناخته شوند. البته عده ای در حال سمپاشی در فضای بازار هستند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به نوسان‌گیری کنند.

با این حال تقریبا همه تحلیلگران و متخصصان کارکشته بورس، سهامداران را از هرگونه رفتار هیجانی برحذر می‌دارند. از همین رو گفته می شود شواهد امر حاکی از فراهم بودن فضا برای جهش در بورس و رهایی از وضعیت کنونی است. روند صعودی بازار در دو روز اخیر که همزمان با انتشار خبر افزایش احتمال حصول توافق بود، گویای استنباط مثبت بازار از تحولات دنیای دیپلماسی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید