تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هدف معاونت زنان نگاه ویژه به دو محور عدالت‌محوری و خانواده‌محوری است.

هدف معاونت زنان توجه به خانواده‌محوری است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همانطور که شعار دولت براساس سند تحول بر چهار اصل عدالت‌محوری،‌ خانواده‌محوری،‌ مردم‌محوری و دانش‌محوری استوار است،‌ هدف معاونت زنان نگاه ویژه به دو محور عدالت‌محوری و خانواده‌محوری است.

عدالت یکی از مسیرهای حفظ خانواده است

انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به مسائلی که در حوزه معاونت زنان بررسی می‌شود،‌ تصریح کرد: یکی از مسیرهایی که در حفظ خانواده و مردم وجود دارد،‌ مساله عدالت است.

وی افزود: مراجعه‌هایی که به این معاونت در بخش مسائل و ‌آسیب‌های خانواده و دادخواهی‌ها می‌شود،‌ کمتر از قوه قضائیه نیست که بخشی از این موارد مربوط به معاونت امور زنان و خانواده و بحث تربیتی و آموزشی آن می‌شود و برخی موارد نیز به مسائل حقوقی و قوه قضاییه برمی‌گردد. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد:‌ امید داریم این دست تعاملات و قراردادها تنها منوط به قید در کاغذ نباشد و به مرحله عملیاتی برسد تا مشکلی را از مشکلات جامعه زنان که بنیان اساسی جامعه هستند، برطرف سازد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و پژوهشگاه قوه قضاییه به امضای انسیه خزعلی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه رسید.

این تفاهم نامه با هدف هم‌افزایی سازمان یافته و توسعه و تعمیق همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه زن و خانواده با درنظر گرفتن همه امکانات طرفین تنظیم و امضا شده است. 

زمینه‌های همکاری طرفین شامل بررسی و تهیه فهرست عناوین طرح‌های پژوهشی و فناری مرتبط با نیازهای نظری و کاربردی مشترک و مورد نیاز طرفین، تعیین اولویت‌ها و همکاری درجهت انجام آن‌ها، همکاری در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی تخصصی ملی و بین‌المللی، کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی، تبادل اطلاعات، مشارکت و ارائه محتوا و آراء قضایی مورد نیاز جهت برگزاری جلسات نقد رای، بهره‌مندی از ظرفیت علمی پژوهشی اساتید قضات و پژوهشگران به منظور گردآوری، تهیه شناسنامه و تنظیم پیش نویس لوایح، تنقیح قوانین و مقررات حوزه زن و خانواده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید