محققان در ژاپنی در پژوهشی جدیدی دریافتند که سگ‌ها هم اشک شادی می‌ریزند.

کشف جالب محققان درباره احساسات سگ‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان می‌گویند سگ‌ها هنگامی که به صاحبانشان می‌پیوندند، اشک شادی می‌ریزند.

مدت‌های مدید تصور دانشمندان بر این بود که اشک شادی و یا غم تنها منحصر به انسان‌ها است و هیچ حیوان دیگری نیست که اشک‌های احساسی بریزد.

اما اکنون محققان در ژاپن این فرضیه را با مجموعه‌ای از آزمایش‌ها بر روی سگ‌ها نیز مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیده اند که این حیوانات نیز چشمانی احساساتی دارند.

اشک شادی سگ ها

این محققان می‌گویند سگ‌ها زمانی که پس از یک روز غیبت طولانی، به صاحبان شان ملحق می‌شوند، چیزی بیشتر از یک ناله همراه با شادی انجام می‌دهند؛ آن‌ها از هیجان اشک می‌ریزند.

در این پژوهش، در میان ۱۸ سگ، محققان دریافتند زمانی که صاحبان سگ‌ها با این حیوانات احوالپرسی می‌کنند، ۱۰ درصد افزایش در حجم اشک مشاهده می‌شود.

در این بررسی، قطرات اشک با قراردادن یک کاغذ جاذب روی چشم سگ برای یک دقیقه و ثبت میزان خیس بودن آن، مورد اندازه گیری قرار گرفت.

در انسان ها، میزان بیشتر اشک با احساسات بیشتر مرتبط است و حال در این پژوهش مشخص شد احساسات مثبت، در سگ‌ها نیز اشک بیشتری را برمی انگیزد.

«تاکفومی کیکوسوی» (Takefumi Kikusui) از دانشگاه آزابوی ژاپن (Azabu University) گفت: ما تا کنون در خصوص کشف این مسئله نشنیده بودیم که حیوانات نیز در موقعیت‌های شادی آور، اشک شادی می‌ریزند. همه ما از این مسئله هیجان زده شده بودیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید