۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 55383033

جاهای دیدنی هرمزگان چنان متنوع، جذاب و بکر است که هر گردشگری باید یک بار به این جنوبی‌ترین استان ایران سفر کند.

جاهای دیدنی هرمزگان

سلام نو - سرویس گردشگری: اگر سیری در نقشه کشور ایران انجام دهید، جنوبی‌ترین استان جنوبی ایران را خواهید یافت. بله، استان زیبا و جذاب هرمزگان پاسخ معما است. استان هرمزگان مانند تمامی شهرهای جنوبی ایران، یکی از جذاب‌ترین و منحصربه‌فردترین استان‌های ایران است. استان زیبای هرمزگان، مملو از مکان‌های گردشگری و تفریحی است. اگر تصمیم دارید به استان هرمزگان سفر کنید، لازم است از مکان‌های گردشگری و تفریحی استان هرمزگان اطلاع یابید، تا سفر زیبایی را داشته باشید. برای آشنایی با جاهای دیدنی هرمزگان همراه ما باشید.

استان هرمزگان، به دلیل قرار گرفتن در کنار دو دریای خلیج فارس و دریای عمان یکی از مهم‌ترین استان‌های ایران است. با توجه به وجود دو دریای خلیج‌ فارس و عمان استان هرمزگان از نظر گردشگری نیز بسیار غنی است. به‌طور که اگر روزهای زیادی را در استان هرمزگان سپری کنید، هیچ‌گاه خسته نمی‌شوید و یا حوصله‌تان سر نمی‌رود. استان زیبای هرمزگان، با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز شهری مناسب برای سفر کردن است. ما در مقاله جاهای دیدنی هرمزگان، به وصف جذابیت‌های هرمزگان خواهیم پرداخت.

استانی که میراث‌دار دو دریاست

استان هرمزگان دارای ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی با دریا است. به‌طورکلی استان هرمزگان از زیبایی‌ها و جذابیت‌های دو دریای عمان و خلیج فارس بهره می‌برد. به نظر بسیاری از گردشگران وجود این دو دریا کافی است، تا از سفر به استان هرمزگان نهایت لذت را ببرید.

زمانی در ساحل ماسه‌زار خلیج فارس نشسته‌اید، امواج دریا همچون قلم نقاشی بر روی ساحل نقش‌هایی را به جا می‌گذارد. شما در حالی که چشم‌هایتان را بسته‌اید به صدای مرغان دریایی که با صدای امواج دریا ترکیب شده گوش می‌دهید و نسیم خنک صورت شما را نوازش می‌دهد.

تجربه چنین قاب‌های نادر و زیبایی فقط در کنار شهرهای جنوبی امکان‌پذیر است. پس درنگ نکنید، حتماً استان هرمزگان را برای مسافرت انتخاب کنید و از سفر کردن به استان هرمزگان لذت ببرید. با توجه به اینکه استان هرمزگان مملو از مکان‌های گردشگری است، و ممکن است در انتخاب جاهای دیدنی هرمزگان دچار سردرگمی شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم، در مقاله جاهای دیدنی هرمزگان همراه ما باشید.

کلمه کلیدی اصلی	جاهای دیدنی هرمزگان
جاهای دیدنی هرمزگان بسیار متنوع است

جاهای دیدنی هرمزگان

ما در مقاله جاهای دیدنی هرمزگان، فهرستی از مکان‌های گردشگری هرمزگان تهیه کرده‌ایم. ابتدا با جاهای دیدنی هرمزگان آشنا شوید و سپس درباره مناطق مهم گردشگری‌اش توضیح خواهیم داد.

  • آبشار تزرج
  • خانه فکری
  • بندر کنگ
  • بندر پل
  • موزه مردم‌شناسی بندر کنگ
  • قلعه لشتان
  • آبشار بِدو
  • پل لاتیدان
  • قلعه فین
  • آب گرم گنو
  • غار خرسین
  • دره ستارگان
  • غار خوربس
  • گچین

مکان‌ها و جاذبه‌ها گردشگری استان هرمزگان، بسیار است، و برای نام بردن از جاهای دیدنی هرمزگان باید فهرستی طولانی تهیه کنیم. برای آشنایی بیشتر در ادامه درباره چند مکان صحبت خواهیم کرد.

آبشار تزرج

برای رفتن به آبشار تزرج، ابتدا باید از جنگلی زیبا که مملو از درختان نخل است عبور کنید. آبشاری زیبا و بکر که از دل کوه جاری می‌شود و جذابیت خاصی را به روستاهای اطراف خود بخشیده است. اگر به آبشار تزرج سری بزنید، از زیبایی و چشم‌نوازی آن قطعاً تعجب خواهید کرد. آبشار ترزج در دل منطقه گرم جنوب همچون الماس است. برای رفتن به آبشار ترزج حاجی‌آباد باید از بندرعباس ۱۷۵ کیلومتر به خارج بروید.

جاهای دیدنی هرمزگان
آبشار تزرج از جاهای دیدنی هرمزگان

موزه مردم‌شناسی بندر کنگ از جاهای دیدنی هرمزگان

آیا تا به حال از موزه دریانوردی دیدن کرده‌اید؟ دیدن نقشه‌های دریایی، ابزار و وسایل دریانوردی بسیار جذاب است. در موزه مردم‌شناسی بندر کنگ شما می‌توانید از وسایل و نقشه‌هایی که ناخداها و جاشوها در زمان دریانوردی استفاده می‌کرده‌اند، دیدن کنید. اگر به شهر کنگ سفر کردید، حتماً به موزه مردم‌شناسی بندر کنگ بروید و موجب رونق موزه گردی در بندر کنگ شوید.

جاهای دیدنی هرمزگان
به طور کلی بندر کنگ از جاهای دیدنی هرمزگان هرمزگان است

قلعه لشتان از کهن‌ترین جاهای دیدنی هرمزگان

قلعه لشتان، بر فراز کوه شاهینکوه قرار دارد. به گفته اسناد تاریخی قدمت قلعه لشتان به ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. باستان‌شناسان معتقدند قلعه لشتان در دوره حکومت هخامنشیان ساخته شده است. در دوره قاجار و پهلوی ساکنان قلعه لشتان پرتغالی‌ها بوده‌اند. به همین دلیل عجایب و رمز و رازهای بسیاری در قلعه لشتان پنهان شده است. قلعه لشتان در شش کیلومتری شمال شرقی شهر بندرلنگه قرار دارد.

جاهای دیدنی هرمزگان
قلعه لشان جاهای دیدنی هرمزگان

آبشار فصلی بِدو از جالب‌ترین جاهای دیدنی هرمزگان

زیبایی‌ معماری آبشار بِدو به اندازه‌ای زیبا است، که بیننده در نگاه اول گمان می‌کند، سال‌های بسیار چندین معماری بر روی این آبشار کار کرده‌اند. آبشار بِدو با معماری پلکانی زیبایی دلپذیری را در کوه‌های بِدو ایجاد کرده است. آبشار بِدو در روستای لمزان بندرعباس قرار دارد. در روستای لمزان گنبد نمکی نیز وجود دارد که از جذابیت‌های دیگر این منطقه است. روستای لمزان در شمال غربی بندرعباس و ۵۰ کیلومتری آن واقع شده است.

جاهای دیدنی هرمزگان
آبشار بدو از جاهای دیدنی هرمزگان

پل لاتیدان

پل لاتیدان به دستور شاه عباس اول برای، آسان کردن مسیر کاروان‌ها ساخته شده است. در زمان حمله پرتغالی‌ها و بازپس‌گیری منطقه خلیج فارس پل لاتیدان در انتقال نیروها و تدارکات نقش مؤثری داشته است. پل لاتیدان قدیمی‌ترین پل در ایران است و قدمت پل لاتیدان به ۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

جاهای دیدنی هرمزگان
پل لاتیدان از جاهای دیدنی هرمزگان

امیدواریم سفر خوشی را به استان هرمزگان داشته باشید و اطلاعات مقاله جاهای دیدنی هرمزگان برای شما مفید باشد.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    8 0
    هرمزگان واقعا محشره
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 1
    سلام اینطوری معرفی کردن درست نیست که فقط یک منطقه معرفی بشه باید هر شهری بایک مکان توضیح میدادید شرق استان گردش گری نداره
  • زهرا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    10 0
    درست میگن دوستمون. شرق هرمزگان واقعا زیباست رودان و روستاهای اطرافش واقعا زیباهستن. شهرستان رودان معروف به بهشت جنوب بین باغ هایی سرسبز و زیبا احاطه شده.روستایی هم بنام رودخانه داره واقعا زیباست ‌.کاخ شاه اونجا واقع شده مکانی بسیار زیبا .ما ۵ سال پیش رفتیم .از رودان که دیدن کردیم که واقعا فکرش نمی کردیم جنوب اینقد سرسبز باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید