۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 55382992

قشم از جزایر محبوب و مشهور ایرانی است که احتمالا شما هم اسم آن را شنیده‌اید، اما آیا می‌دانید جاهای دیدنی قشم کجا است؟

بسیاری دنبال پاسخ به این پرسش هستند که جاهای دیدنی قشم کجا است

سلام نو - سرویس گردشگری: جزیره زیبای قشم در دریای خلیج فارس قرار دارد. پس برای ملاقات جزیره کیش باید به جنوب ایران سفر کنید. سفر به جنوب ایران، برای بیشتر گردشگران خاطره‌انگیز و دلپذیر است. حالا اگر مقصد شما جزیره زیبا و پهناور قشم باشد، دلپذیری این سفر برای شما بیشتر می‌شود.

جزیره قشم دارای مکان‌های و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. به‌علاوه از نظر امکانات تفریحی نیز جزیره قشم بسیار غنی است. امروز می‌خواهیم در مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ درباره مکان‌های گردشگری قشم صحبت کنیم.

جزیره زیبا و خاطره‌انگیز مملو از جاذبه‌های گردشگری است. پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی در جزیره قشم وجود دارد. سفر به جزیره قشم می‌تواند تجربه‌ای جالب همراه با هیجان باشد. اگر مشتاق ملاقات یکی‌ از بهترین و زیباترین جزایر جهان هستید، بازدید از جزیره قشم پیشنهاد مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ به شما است. مطمئن باشید در سفر به قشم هیچ‌گاه خسته و کسل نخواهید شد و تجربه بی‌نظیری را در خاطرات خود ثبت خواهید کرد.

سفر به قشم، جاهای دیدنی قشم کجا است؟

اگر طرفدار سریال‌ها و فیلم‌های هالیوودی بوده‌اید، حتماً شما هم یک‌بار دلتان خواسته، سفر به جزایر عجیب و اسرارآمیز این سریال‌ها را تجربه کنید. حتماً شما دلتان خواسته یک باز به جزیره پرماجرا و ترسناک فیلم لاست بروید و به دنبال کشف معماها باشید. شما می‌توانید به جزیره قشم سفر کنید و لذت سفر به جزایر مرموز و مخوف سریال‌های هالیوودی را بچشید. جزیره قشم با داشتن مکان‌های طبیعی شگفت‌انگیز می‌تواند برای شما که عاشق هیجان هستید، بهترین مکان باشد. با ما در مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ همراه باشید تا با این مکان‌ها آشنا شوید.

جزیره قشم، یکی از پهناورترین جزایر خلیج فارس است. شاید بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری خود جزیره قشم، بیش از یک هفته طول بکشد. پس مطمئن باشید در جزیره قشم به اندازه تمام عمرتان پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیز خواهید دید.

جاهای دیدنی قشم کجا است

جزیره قشم در نزدیکی تنگ هرمز نیز قرار دارد. به همین دلیل از نظر اقتصادی و استراتژیک برای کشور ایران بسیار مهم است. جزیره قشم به دلیل نزدیکی به تنگ هرمز، سال‌هاست که شاهد گذر کردن، کشتی‌های بسیاری از نقاط مختلف جهان است. بیاید امروز در مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ با این جزیره استراتژیک و مهم آشنا شویم.

جاهای دیدنی قشم کجا است؛ مناظر طبیعت شگفتی بی‌اندازه

همان‌طور که پیش‌تر گفتم، جزیره قشم مملو از مناظر طبیعی اعجاب­انگیز است. برای مثل در جزیره قشم، دره‌ای وجود دارد، که ساکنان معتقد هستند، برخورد ستاره‌ای عظیم‌الجثه این دره را به وجد آورده است. به‌علاوه در کنار تمامی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری قشم، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری وجود دارد. امروز لیستی از مکان‌های گردشگری قشم را بررسی خواهیم کرد، با ما در مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ همراه باشید.

جاهای دیدنی قشم کجا است؟

مکان‌های گردشگری طبیعی قشم

  • دره ستارگان قشم
  • جزیره ناز قشم
  • تنگه چاهکوه
  • جنگل حرا قشم
  • غار خربس قشم
  • غار نمکدان قشم
  • سد گوران قشم
  • دره تندیس‌های قشم

دره ستارگان نمونه‌ای از زیبایی و اعجاب طبیعت در قشم

دره ستارگان، شامل کوه‌ها، صخره‌ها و دره‌ها است. اشکال نادر و اعجاب‌انگیزی بر روی کوه‌ها و صخره‌ها در دره ستارگان وجود دارد. اشکال و تصاویری که کمتر بیننده‌ای باور می‌کند، تصادفاً به وجود آمده‌اند. برای مثال شما تصویر حیوانات، انسان‌های مختلف و اشکال دیگری را می‌بیند. که با نهایت زبردستی نقاشی با مهارت این آثار و نقش‌ها بر روی کوه‌ها و صخره‌ها نقش بسته است. در نگاهی دیگر مردم بومی معتقد هستند، برخورد ستاره‌ای با این منطقه سبب به وجد آمدن این دره شده است.

اما دلیل صحیح و درست به وجود آمدن دره‌ ستارگان، بارش باران و وزش باد است. بارش با اثر و نفوذ بر سنگ‌ها سبب فرسایش سنگ‌ها شده و موجب شکل‌گیری چنین اشکالی می‌شود.

جاهای دیدنی قشم کجا است

جزیره ناز، زیبایی در دل دریا

سه صخره در میان دریای خلیج فارس وجود دارد این سه صخره با جزر و مد آب پیدا و پنهان می‌شود. زمانی که آب دریا فروکش می‌کند، سه صخره زیبا از دل دریای خلیج فارس بیرون می‌زند. هنگامی صخره‌ها مشاهده می‌شود، شما می‌توانید از ساحل بدون نیاز به وسیله‌ای، خود را قدم زنان به جزیره ناز برسانید. تماشای برخورد موج و صخره از جمله زیبایی‌های دریا است. در جزیره صخره از غروب آفتاب و برخورد موج را با صخره تماشا کنید.

جاهای دیدنی قشم کجا است

به‌علاوه هنگامی‌که آب دریا سطح صخره‌های ناز را پوشانده است. شما می‌توانید از بازارهای کنار ساحل دیدن کنید. در بازارهای کنار جزیره ناز انواع از صنایع‌دستی، میوه‌های گرمسیری و کشیدن طرح با حنا وجود دارد.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا یکی از زیبایی‌های جزیره قشم است، که در میان آب پنهان شده است. درختانی زیبا با ریشه‌های درهم‌تنیده سر در آب فرو برده­اند. شما می‌توانید، زمانی که درختان جنگل حرا سر در آب دارند، سوار قایق شوید و از جنگل حرا دیدن کنید. زمانی که آب دریا پایین می‌رود و درختان حرا سر بیرون می‌آورند، زیبایی بی‌نظیری را در دل دریا خلق می‌کنند.

زمانی درختان جنگل حرا سر از آب بیرون می‌آورند، شما می‌توانید، پرندگان متنوعی را ملاقات کنید. پرندگانی نظیر: حواصیل، فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهی‌خوار وجود دارد.

جاهای دیدنی قشم کجا است

به قشم سفر کنید و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. امیدواریم مطالب گفته شده در مقاله جاهای دیدنی قشم کجا است؟ برای شما مفید باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید