۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 55382955

پس از بازگشت سیاوش یزدانی، مدافع باتجربه به استقلال رقابت سختی در قلب دفاعی این تیم به وجود آمده است.

رقابتی شدید قلب دفاعی استقلال

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سیاوش یزدانی یکی از بازیکنانی بود که نیم‌فصل گذشته با مشمول خدمت سربازی شدن مجبور به ترک استقلال شد و به ملوان پیوست. سیاوش که در روزهای اوج خود به سر می‌برد با درخشش در قلب خط دفاع استقلال به پیراهن سفید تیم ملی نیز رسید و رؤیای رسیدن به جام جهانی را برای فصل پیش رویش ترسیم می‌کرد. سیاوش بعد از آنکه به‌عنوان بازیکن سرباز به ملوان پیوست، چند روزی در تمرینات این تیم حضور یافت اما حتی یک دقیقه هم در ترکیب این تیم قرار نگرفت. این مدافع باتجربه در آن زمان شرایط روحی نامناسب را دلیل عدم حضور در تمرینات اعلام کرد. نکته جالب اینکه یزدانی در این مدت فقط روزهای شنبه به انزلی مراجعه می‌کرد تا با حضور در پادگان حاضری خود را بزند و به تمرینات ملوان نمی‌رفت. در چنین شرایطی سیاوش یزدانی برای معافیت دائم با گرفتن کفالت پدرش اقدام کرد اما درخواست او که در حین خدمت هم ارائه شده بود، رد شد و نتوانست معافیت خود را دریافت کند. در این وضعیت یزدانی مجبور شد به تمرینات ملوان برگردد و حتی دو جلسه هم با این تیم تمرین کرد اما رفتارهای این بازیکن با ناراحتی مازیار زارع همراه شده است. سرمربی تیم ملوان که از غیبت یزدانی در تمرینات پیش‌فصل تیمش ناراحت شد، به او اعلام کرد نیازی به حضورش نیست و نامه عدم نیاز به این بازیکن را به مدیران باشگاه داد و در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با پیکان گفت: «همان چیزی که صحبت شده صحت‌ دارد. فکر می‌کنم سیاوش تمرکز لازم را نداشت، ما هم به فکر ملوان هستیم. امیدوارم مشکل سیاوش هم حل شود و آن چیزی که دوست دارد اتفاق بیفتد. با همه احترامی که قائلم چیزی که مشخص است، او در تیم ما جایی ندارد، چون طفلک تمرکز کافی را ندارد.» در نهایت پس از دو ماه دوندگی این بازیکن که برای گرفتن کفالت پدرش اقدام کرده بود، توانست معافیت خود را دریافت کند و با تمدید 2 ساله با آبی‌ها برای لیگ بیست و دوم در لیست شاگردان ساپینتو قرار بگیرد. حال با آمدن سیاوش به تیم ساپینتو با یک چالش جدی در خط دفاعی خود روبه‌رو شده است. در حال حاضر ساپینتو مرادمند، سیلوا، چشمی، غلامی و یزدانی را به‌عنوان پنج مدافع خود در اختیار دارد. اگر مرد پرتغالی بخواهد سیستم ابتدایی خود را در دو بازی اول ادامه دهد، دو گزینه مرادمند، چشمی، یزدانی و یا مرادمند، سیلوا، یزدانی را پیش رو خواهد داشت.

ساپینتو به دنبال تغییر سیستم است

شنیده می‌شود ساپینتو به‌دنبال تغییر سیستم و استفاده از چهار مدافع در ترکیب خود خواهد بود. در این صورت شاید روزبه چشمی به پست تخصصی خود یعنی هافبک دفاعی برود تا انتخاب‌های مربی از بین یزدانی، مرادمند، سیلوا و غلامی برای دو دفاع وسط راحت‌تر باشد. از سویی قطعاً سیاوش یزدانی در فصلی که جام جهانی در آن برگزار می‌شود، برای نیمکت‌نشینی به استقلال نیامده است. سیاوش که فصل گذشته زوج باثباتی را با محمدحسین مرادمند در خط دفاعی استقلال ایجاد کرده بودند، می‌خواهد بار دیگر خود را در این پست ثابت کند تا باز هم اسمش در لیست تیم ملی دیده شود و بلیت سفر به قطر را تضمین شده در جیب خود داشته باشد. مدافع استقلال با توجه به دوری طولانی‌مدت از فوتبال از نظر جسمانی عقب‌تر از سایر بازیکنان این تیم است و به همین‌خاطر زیر نظر بدنساز تمرینات اختصاصی انجام می‌دهد تا به شرایط آرمانی برسد. یزدانی در گفت‌وگویی که چند روز قبل با رسانه رسمی باشگاه استقلال انجام داد، اعلام کرد که هدفش بازگشت به تیم ملی است اما این در حالی است که او قبلاً نسبت به خط خوردنش از تیم ملی تنها چند روز بعد از رفتن به خدمت سربازی، گلایه کرده بود.

با وجود این انگیزه یزدانی در تمرینات این روزهای استقلال نشان می‌دهد که او عزم خودش را برای حضور در اردوی آینده تیم ملی جزم کرده است. یزدانی امیدوار است که بتواند در آینده‌ای نزدیک و قبل از فیفادی آینده در شهریور در ترکیب استقلال بازی کند و بار دیگر با نشان دادن توانایی‌هایش به اسکوچیچ ملی‌پوش شود. او برای حضور در جام جهانی نقشه کشیده و حال باید دید می‌تواند بار دیگر اعتماد سرمربی تیم ملی را جلب کند یا خیر

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید