۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 55382950

شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران بدون شک دارای مکان‌های مختلف تفریحی و گردشگری مشهوری است که هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

معرفی برج میلاد تهران

این مکان‌های تفریحی و گردشگری گاهی آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توانید در سفر چندروزه خود به شهر تهران از همه آن‌ها دیدار کنید. اما یکی از جاهای دیدنی شهر تهران که محال است کسی تابه‌حال نام آن را نشنیده باشد، برج میلاد است.

این برج ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است که امروزه به‌عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت آن را می‌شناسند.

 اگر قصد دارید با این برج بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم به طور مفصل درباره برج میلاد با یکدیگر صحبت کنیم. اما اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر به تهران سفر کنید و خود را از دیدن زیبایی‌های آن محروم نکنید، می‌توانید با اجاره مسافرخانه ‌های تهران چند روزی را با خیال راحت در این شهر اقامت کنید.

معرفی برج میلاد

برج میلاد بلندترین سازه شهر تهران است که به‌عنوان سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان شناخته می‌شود. امروزه برج میلاد علاوه بر خدمات مخابراتی و اداری جنبه‌های دیگری نیز دارد که مهم‌ترین بخش آن گردشگری و تفریحی است. برای اولین‌بار در سال ۱۳۷۶ کلنگ برج میلاد در سالروز ولادت امام خمینی خورد و دلیل نام‌گذاری این برج نیز همین است.

این مجموعه مساحتی حدود ۷۵ هکتار دارد و روی تپه‌ای در منطقه کوی نصر تهران و در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع‌شده است. ارتفاع برج میلاد ۴۳۵ متر است و به دلیل ارتفاع زیاد و شکل منحصربه‌فردی که دارد از تمام نقاط شهر تهران به چشم می‌آید.

به‌طوری‌که اگر شما در یک بلندی قرار بگیرید، به‌راحتی می‌توانید این برج را مشاهده کنید. ارتفاع بالاترین طبقه برج میلاد ۳۱۲ متر و سقف آن به ۳۱۵ متر می‌رسد و باقی ارتفاع برج به دکل مخابراتی آنکه ۱۲۰ متر ارتفاع دارد اختصاص‌داده‌شده است. مجموع طبقات ساختمان برج میلاد به ۱۸ طبقه می‌رسد.

اگر قصد دیدن این بنای زیبا و مشهور را دارید می‌توانید هتل در تهران ارزان را از طریق سایت اسنپ روم اجاره کنید و در هر منطقه از تهران که هستید خیلی سریع به دیدن برج میلاد بروید.

معرفی برج میلاد تهران

دیدنی‌های برج میلاد

اما برج میلاد علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد خود، دیدنی‌های زیادی دارد که بازدید از آن‌ها توسط گردشگران خالی‌ازلطف نیست. دیدنی‌ها عبارت‌اند از:

موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران

‌یکی از جاذبه‌های دیدنی که در طبقه سوم برج میلاد واقع شده است، موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران نام دارد که در ارتفاع ۲۶۱ متری واقع شده است.

در این موزه شما می‌توانید انواع دست‌نوشته‌های قدیمی ایران و همچنین هدیه‌های شهرداری شهرهای مختلف به شهرداری تهران را ببینید.

یکی از معروف‌ترین آثار به‌نمایش‌درآمده در این موزه کره جغرافیایی قدیمی بوده که متعلق به قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی است.

موزه سکه

در طبقه چهارم برج میلاد موزه سکه قرار دارد. در این موزه ۱۶۰ سکه مختلف از دوره‌های تاریخی ساسانیان، اشکانیان و هخامنشیان به نمایش مردم درآمده است. این کلکسیون نایاب توسط کلکسیونر شخصی جمع‌آوری و به موزه اهدا شده است.

موزه مشاهیر

از زیباترین قسمت‌های برج میلاد می‌توان به موزه مشاهیر که در ارتفاع ۲۷۱ متری و در طبقه پنجم قرار دارد اشاره کرد. در این موزه مجسمه‌های مشاهیر ایرانی با سایز واقعی آن‌ها قرار داده شده است.

از بین این مجسمه‌ها می‌توان به تندیس پروفسور سمیعی، پروفسور حسابی، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، جهان‌پهلوان تختی، استاد شهریار و استاد کمال‌الملک اشاره کرد. برای مشاهده دیدنی‌های برج میلاد می‌توانید با اجاره اقامتگاه اقتصادی اقامت خود را در تهران فراهم کنید.

رستوران‌های برج میلاد

در ساختمان اصلی برج میلاد و فضای اطراف محوطه این برج رستوران‌های گوناگونی قرار دارند. اما معروف‌ترین رستوران آن در طبقه ششم ساختمان و در رأس برج قرار گرفته و به نام رستوران گردان برج میلاد مشهور است.

جالب است بدانید که این رستوران بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که ظرفیت ۴۰۰ نفری دارد و در هر یک ساعت یک دور کامل می‌چرخد.

ازآنجایی‌که این رستوران در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد؛ بنابراین چشم‌انداز بسیار فوق‌العاده‌ای از شهر تهران را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای مختلف را سفارش دهید.

علاوه بر این رستوران، رستوران‌های دیگری با نام رستوران ویژه برج میلاد با ظرفیت ۱۰۰ نفر، کافه تریا ویونا، رستوران سنتی ایوان و رستوران خوراک‌کده نیز قرار دارد؛ بنابراین هر ذائقه‌ای که داشته باشید می‌توانید رستوران موردعلاقه خود را در این برج پیدا کنید و غذای موردعلاقه‌تان را میل کنید. از طریق اجاره مسافرخانه‌های تهران می‌توانید از نماد شهر تهران یعنی برج میلاد بازدید کنید.

معرفی برج میلاد تهران

جمع‌بندی

ازآنجایی‌که دغدغه اصلی بسیاری از گردشگران اجاره محل اقامت است می‌خواهیم یک پیشنهاد جذاب برای اقامت به شما بدهیم. پیشنهاد ما این است که شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره هتل در تهران ارزان کنید.

سایت اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره اقامتگاه اقتصادی فعالیت می‌کند؛ بنابراین نسبت به دیگر رقبای خود از قیمت‌های کمتری برخوردار است و این اقامتگاه‌ها در نقاط مختلف شهر قرار دارند که به شما این اجازه را می‌دهند در هر منطقه‌ای که دوست دارید اقدام به اجاره اقامتگاه در تهران کنید.

رزرو مسافرخانه‌های تهران هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن اسنپ روم انجام می‌شود. اگر در حین رزرو اقامتگاه سؤالی برای شما پیش آمد می‌توانید از پشتیبانی اسنپ روم که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید