همچنین تعدادی مکان در امتداد جاده اقیانوس بزرگ وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید برخی از گونه­های معروف حیات‌وحش استرالیا ازجمله کانگوروها و فوک­های خزدار را ببینید.

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: استرالیا کشور پهناوری است که فقط کمی کوچک‌تر از قاره آمریکا است. بنابراین احتمالا جای تعجب نیست که کشوری به این بزرگی خانه برخی از غیرمعمول‌ترین مقاصد و موجودات جهان باشد. در میان بسیاری از مکان‌های شاخصی که می‌توانید در استرالیا از آن دیدن کنید، راک آیرز و خانه اپرای سیدنی است. درحالی‌که این نقاط در بین گردشگران بسیار محبوب هستند، تعدادی جاذبه گردشگری در استرالیا وجود دارد که چندان شناخته‌شده نیستند اما به همان اندازه چشمگیر هستند.

  1. ساحل کابل، بروم

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

ساحل کابل در بروم در غرب استرالیا واقع شده است و برخی آن را محبوب‌ترین مقصد این ایالت می‌دانند. این ساحل خیره‌کننده به دلیل داشتن شن‌های سفید، غروب‌های زیبا و آب‌های آبی درخشان اقیانوس هند شناخته‌شده است. ساحل کابل همچنین به دلیل شترسواری در ساحل مشهور است. کسانی که حمل‌ونقل موتوری را ترجیح می‌دهند، می‌توانند به‌جای آن با وسیله نقلیه چهارچرخ متحرک از شن‌ها عبور کنند.

  1. جزیره فراسر

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

این جزیره زیبا که در کوئینزلند واقع شده است دارای جنگل‌های بارانی، تپه‌های شنی، بیش از ۱۰۰ دریاچه آب شیرین و صخره‌های شنی رنگارنگ است. جزیره فراسر همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره شنی جهان در نظر گرفته می‌شود.

  1. جاده اقیانوس بزرگ

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

جاده اقیانوس بزرگ که در ویکتوریا قرار دارد، یکی از زیباترین جاذبههای استرالیا محسوب می‌شود. این جاده ۲۴۳ کیلومتری که در حدود ۱۰۰ کیلومتری ملبورن قرار دارد شروع می‌شود و به آلانسفورد ختم می‌شود. همان‌طور که در امتداد خط ساحلی زیبای جنوب غربی ویکتوریا حرکت می‌کند، جاده اقیانوس بزرگ از کنار برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر استرالیا، ازجمله دوازده حواریون که تشکل‌های پشته‌ای سنگ آهکی هستند که از اقیانوس در نزدیکی پارک ملی پورت کمپبل بیرون می‌آیند، می‌گذرد. همچنین تعدادی مکان در امتداد جاده اقیانوس بزرگ وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید برخی از گونههای معروف حیات‌وحش استرالیا ازجمله کانگوروها و فوکهای خزدار را ببینید.

  1. پارک ملی پورنولولو

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

پارک ملی پورنولولو در غرب استرالیا واقع شده است و یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا به نام محدوده بانگل بانگل را در خود جای داده است، گنبدهای ماسه‌سنگ با راه‌راه نارنجی و سیاه که شبیه کندوهای بزرگ است. با کمال تعجب، این مکان تا همین اواخر فقط برای بومیان استرالیایی و کشاورزان محلی شناخته‌شده بود. این مکان تنها پس از ساخت مستندی از این منطقه در سال ۱۹۸۳ به شهرت رسید. این پارک همچنین محل قرارگیری کلیسای جامع و یک آمفی‌تئاتر طبیعی شگفت‌انگیز است. ازآنجایی‌که پارک ملی پورنولولو در یک منطقه نسبتا دورافتاده واقع شده است، بازدیدکنندگان آن باید تمام لوازم ضروری خارج شدن از شهر را به همراه داشته باشند.

  1. پارک ملی کوه‌های آبی

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

پارک ملی کوه‌های آبی تقریبا در ۸۰ کیلومتری غرب سیدنی واقع شده است. نزدیکی آن به بزرگ‌ترین شهر استرالیا، این پارک خوش‌منظره را به یک سفر یک‌روزه محبوب برای گردشگران و افراد محلی تبدیل کرده است. این پارک احتمالا بیشتر به‌خاطر ˮسه خواهر“ شناخته می‌شود، یک سازند صخره‌ای که در ارتفاع ۹۰۰ متری بالای دره جیمیسون قرار دارد. پارک ملی کوه‌های آبی کیلومترها مسیر برای کوهنوردان و دوچرخه‌سواران کوهستانی دارد و همچنین یک زمین بازی طبیعی محبوب برای ماجراجویان است که از ورزش‌هایی مانند صخره‌نوردی و دوچرخه‌سواری لذت می‌برند. بازدیدکنندگانی که راه آسانتری را برای لذت بردن از پارک ملی کوه‌های آبی ترجیح می‌دهند، می‌توانند از واگن‌های سقف شیشه‌ای راه‌آهن که شیب‌دارترین راه‌آهن مسافری در جهان است، بالا بروند.

  1. جزایر ویتساندی

برترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا!

این مجموعه خیره‌کننده از ۷۴ جزیره در وسط دیواره مرجانی بزرگ استرالیا قرار دارد و آن‌ها را به مکانی عالی برای مسافرانی تبدیل می‌کند که به دنبال کشف حیات دریایی شگفت‌انگیز و رنگارنگ در آب‌های این منطقه هستند. اگرچه بیشتر جزایر ویتساندی خالی از سکنه هستند، اما هفت جزیره آن دارای تفرجگاه‌های برجسته‌ای هستند، ازجمله جزیره معروف One&Only در جزیره هیمن که موردعلاقه افراد مشهور و ثروتمند است. یکی از زیباترین جزایر ویتساندی، ساحل Whitehaven است که دارای شن‌های سفید است. این جزایر برای مسافرانی که به دنبال یک تعطیلات شاد در یک جزیره گرمسیری دوست‌داشتنی هستند یا برای کسانی که از ساعت‌ها غواصی لذت می‌برند، گزینه مناسبی هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید