وزارت خارجه قزاقستان سفیر اوکراین در این کشور را به دلیل اظهاراتی درباره قتل روس ها احضار کرد.

سفیر اوکراین به وزارت خارجه قزاقستان فراخوانده شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سفیر اوکراین در قزاقستان به جهت اظهارات ضد روسی به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.

وزارت خارجه قزاقستان روز سه شنبه اعلام کرد که «پترو وروبلوسکی» سفیر اوکراین را برای ابلاغ اعتراض به اظهارات اخیر وی در مورد روس‌ها احضار کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است در جریان احضار سفیر اوکراین به این وزارتخانه مراتب اعتراض قزاقستان به اظهارات وروبلوسکی در مصاحبه ای به تاریخ ۲۱ اوت سال جاری به وی ابلاغ شد.

وزارت خارجه قزاقستان اظهارات سفیر اوکراین در این کشور را غیرقابل قبول و ناسازگار با فعالیت های سفیر یک کشور خارجی ارزیابی کرد.

انجمن سازمان‌های روسی، اسلاو و قزاق قزاقستان نیز از وزارت خارجه این کشور خواست تا سفیر اوکراین را به واسطه اظهاراتی در خصوص قتل روس‌ها عنصر نامطلوب اعلام کند.

در بیانیه این انجمن آمده است که چنین اظهاراتی با جایگاه سفیر یک کشور خارجی و اخلاق دیپلماتیک در تعارض قرار دارد. اظهارات سفیر اوکراین مصداق تعدی به صلح و ثبات در کشوری است که بیش از ۱۲۰ گروه قومی مختلف در آنجا در صلح زندگی می کنند.

در ویدئویی که اخیراً در رسانه های اجتماعی منتشر شده، شخصی، که گفته می شود سفیر اوکراین در قراقستان است، می گوید که اوکراین در تلاش است تا هر اندازه که اتباع روس که می تواند را به قتل برساند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید