وام خرید لوازم خانگی با سود ۱۸ درصد به زوج های جوان پرداخت می شود و اقساط این وام باید طی ۳ سال پرداخت شود.

جزییات پرداخت وام خرید لوازم خانگی + شرایط دریافت وام و اقساط

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، وام خرید لوازم خانگی به عروس و دامادهایی که امسال ازدواج کردند تعلق می‌گیرد. با اعلام وزارت صمت متقاضیان دریافت وام خرید لوازم خانگی نیازی به ارائه چک ندارند و داشتن یک ضامن برای دریافت تسهیلات کفایت می‌کند. وام خرید لوازم خانگی با سود ۱۸ درصدی در ارقام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی پرداخت می‌شود. محاسبه اقساط آن نشان می‌دهد متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی باید بعد ۳۶ ماه کمی بیش از ۱۳۰ میلیون برگردانند و این رقم برای زوج‌هایی که روی وام ۵۰ و ۳۰ میلیونی حساب باز کردند، به‌ترتیب حدود ۶۵ و ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. هنوز جزئیات دقیق فرآیند پرداخت وام مشخص نیست، اما تا الان پنج بانک برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

محاسبه اقساط وام خرید لوازم خانگی

به گزارش فرارو، وام خرید لوازم خانگی قرار است در مبالغ ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی پرداخت شود. آنطور که وزارت صمت گفته، سود وام خرید لوازم خانگی ۱۸ درصد است و متقاضیان باید ظرف سه سال اقساط آن را تسویه کنند. متقاضیان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی هر ماه باید سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان به‌عنوان اقساط وام خرید لوازم خانگی کنار بگذارند و به‌این ترتیب جمع کل اقساط بعد سه سال ۱۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌شود و سود وام حدود ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود. عروس و دامادهایی که روی وام ۵۰ میلیونی خرید لوازم خانگی حساب باز می‌کنند، باید ماهی یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان قسط پرداخت کنند. جمع کل اقساط برای وام ۵۰ میلیونی خرید لوازم خانگی تقریبا ۶۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان و سود این وام ۱۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان است. اقساط وام ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی هم ماهی یک میلیون و ۸۵ هزار تومان خواهد بود. در این وام جمع کل اقساط به ۳۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان می‌رسد که ۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان از این رقم، سود کل وام محاسبه می‌شود.

اقساط وام خرید لوازم خانگی چقدر است؟

انواع وام خرید لوازم خانگی

اقساط ماهانه

سود وام

جمع کل اقساط

۱۰۰ میلیون تومان

سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

۱۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

۵۰ میلیون تومان

یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان

۱۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان

۶۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان

۳۰ میلیون تومان

یک میلیون و ۸۵ هزار تومان

۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان

۳۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان

شرایط دریافت وام خرید لوازم خانگی‌

وام خرید لوازم خانگی فعلا به عروس و دامادهایی که امسال ازدواج کردند، پرداخت می‌شود. علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزارت صمت با اعلام این خبر گفته منابع مالی بابت اجرای این طرح برای ۲۰۰ هزار خانوار تامین شده است. هنوز جزئیات دقیقی از فرآیند پرداخت وام به متقاضیان مشخص نیست، اما گفته شده بانک‌های گردشگری، آینده، پارسیان، تجارت و رفاه برای اجرای این طرح حاضر به همکاری شدند که نحوه فرآیند پرداخت وام در این بانک‌ها متفاوت خواهد بود. متقاضیان دریافت وام خرید لوازم خانگی نیازی به ارائه چک ندارند، اما باید یک ضامن داشته باشند.

وام خرید لوازم خانگی شامل چه کالاهایی می‌شود؟

وام خرید لوازم خانگی شامل لوازم برقی، آشپزخانه، منزل و سیسمونی ایرانی می‌شود. در سامانه طرح توان خرید گران‌ترین یخچال ایرانی مدل RF RZ۵۰ W دوقلو سام‌الکترونیک است که قیمت آن ۳۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان است. یخچال فریزر دوقلو مدل ۲۰ فوت دیاموند تاچ B از برند امرسان با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین گزینه در این مرحله است. بین تلویزیون‌های موجود در این طرح مدل غول‌پیکر ۶۵ اینچ TU۷۰۰۰ را از برند سام‌الکترونیک به‌عنوان یکی از گران‌ترین مدل‌ها ۲۸ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان می‌فروشند و قیمت ارزان‌ترین مدل یعنی تلویزیون ۳۲ اینچ T۴۵۰۰ از همین برند پنج میلیون و ۵۹۵ هزار تومان است. ماشین‌لباسشویی ۹ کیلویی ایرانی با قیمت ۱۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان گران‌ترین انتخاب و ماشین‌لباسشویی هشت میلیونی ایرانی ارزان‌ترین گزینه برای زوج‌های جوانی است قصد خرید لوازم خانگی را از این طرح دارند. همانطور که چند سطر بالاتر گفتیم، وام خرید لوازم خانگی فقط مختص به اقلامی مثل تلویزیون، یخچال و ماشین‌لباسشویی نمی‌شود و زوج‌های جوان برای خرید لوازم پخت‌وپز، شستشو، پذیرایی، مبلمان، میز و صندلی، سرویس خواب، لوازم دکور و پوشاک نوزاد می‌توانند روی وام خرید لوازم خانگی حساب باز کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید