سازمان هواشناسی در گزارش امروز خود ۱ شهریور ۱۴۰۱، از رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.

گزارش هواشناسی ۱ شهریور ۱۴۰۱ / وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (اول شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب افزایش ابر و گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار رقیق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در نوار شرقی

به گفته ضیاییان چهارشنبه تا جمعه (۲ تا ۴ شهریورماه) وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه دارد و فقط در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

وی افزود: شنبه (۵ شهریورماه) وزش باد فقط در منطقه زابل ادامه می‌یابد و در غالب مناطق کشور هوای گرم و آرام استقرار خواهد داشت.

ضیاییان خاطرنشان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ شهریور) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و در اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۳ شهریور) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (اول شهریورماه) و فردا (۲ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید