جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و باشتاز روز گذشته دچار حریق شده و کوه خامی هم رسیده است.

آتش سوزی بی‌رحمانه در جنگل‌های گچساران

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، آتش سوزی روز گذشته ساعت ۱۶ به جان مراتع و جنگل‌های گچساران افتاد و ساعت ۲۰ به کوه خامی باشت رسید و بی رحمانه این منطقه حفاظت شده را درمی‌نورد و پیش می‌رود.

جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و باشت از روز گذشته تاکنون طعمه حریق شده و به دلیل وزش،شدید باد لحظه به لحظه شعله‌های آتش فوران می‌کند و تلاش جنگلبانان، محیط بانان، نیروهای بسیجی و مردمی برای مهار، تاکنون به جایی نرسیده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون نیروهای امدادی با کمک بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حال هلی برد به کوه سخت گذر خامی هستند.

آتش به کوه خامی رسید

سعید جاوید بخت با اشاره به اینکه از هلال احمر نیز برای بالگرد درخواست کمک کرده‌ایم، ادامه داد: آتش به منطقه حفاظت شده کوه خامی رسیده و هم اکنون آتش در ارتفاعات این کوه فوران دارد.

اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز این را گفته که گرمای هوا، وزش باد شدید و خشک بودن پوشش گیاهی متراکم در کوه خامی کار مهار آتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

درختان بلوط، بن،کلخنک ،کیکم،زالزالک و...از مهمترین پوشش گیاهی "منطقه حفاظت شده خامی بوده که هم‌اکنون شعله‌های آتش بی‌رحمانه آن‌ها را خاکستر می‌کند.

بمنطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک بوده و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید