تیم ملی ایران با ۴ مدعی برای دروازه‌بانی در فصل جدید لیگ برتر روبروست که آن‌ها باید بایکدیگر رقابت کنند تا ۳ نفره به لیگ برت بروند.

 بر سر دروازه تیم ملی جنگ داخلی به پا شد

به زارش سلام نو به نقل از فرارو، چند ماه قبل لیست تیم ملی، سه دروازه‌بان ثابت داشت که همگی، خارج از ایران فوتبال بازی می‌کردند. علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند در بلژیک بودند و امیر عابدزاده در اسپانیا حضور داشت. نیمکت نشینی‌های طولانی بیرانوند و نیازمند، باعث شد هر دوی آن‌ها برای از دست ندادن جایگاه‌شان در تیم ملی به ایران برگردند. همزمان حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال هم در بهترین فرم بازی خود به سر می‌برد. نیم فصل اول لیگ برتر دروازه سه تیم مدعی لیگ، تعیین کننده دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی هم خواهد بود. امیر عابدزاده، احتمالا یکی از سه دروازه‌بان تیم ملی است و این سه نفر، باید برای دو جایگاه باقی مانده رقابت کنند.

بیرانوند در جام جهانی 

بیرانوند بین همه دروازه‌بان‌های تیم ملی، بیشترین شانس را برای دعوت شدن و حضور فیکس در ترکیب ایران دارد. اگر اتفاق عجیبی نیفتد، بیرانوند یکی از سه دروازه‌بان ایران در جام جهانی خواهد بود. جایگاه او در ترکیب اصلی ایران اما، توسط امیر عابدزاده به خطر افتاده است. نیمکت نشینی‌های طولانی در بلژیک و پرتغال و گل بدی که بیرانوند از لبنان خورد، باعث شد دراگان اسکوچیچ به امیر عابدزاده هم شانس بازی بدهد. فرصتی که عابدزاده زیاد از آن خوب استفاده نکرد و در بازی با کره جنوبی و الجزایر، موفق ظاهر نشد. بیرانوند امیدوار است با درخشش در ترکیب پرسپولیس و نمایش‌هایی مطمئن، بتواند دوباره به دروازه‌بان اصلی تیم ملی تبدیل شود و اولین دروازه‌بانی باشد که دو جام جهانی، برای ایران به میدان می‌رود.

بازگشت به خانه

پیام نیازمند، با درخشش در ترکیب سپاهان به تیم ملی رسید و مدت‌ها، یکی از سه دروازه‌بان ثابت لیست ایران بود. او پس از بیرانوند و عابدزاده، دروازه‌بان سوم تیم ملی محسوب می‌شد. احتمالا همین هم باعث شد نیازمند به اروپا برود و شانسش برای رسیدن به شماره یک تیم ملی را امتحان کند. ریسک بزرگ او، خوب جلو نرفت و بیشتر فصل، از روی نیمکت یا سکو بازی‌های تیمش را تماشا کرد. اولین حضور او در لیگ پرتغال هم با خوردن ۷ گل از پورتو به پایان رسید. یک سال تلخ، باعث شد نیازمند جایگاهش در لیست تیم ملی را از دست بدهد و حسین حسینی، جانشین او شود. نیازمند می‌خواهد با حضور دوباره در سپاهان و تکرار نمایش‌های خوب گذشته، به لیست تیم ملی برسد. هر چند جانشین فعلی او یعنی حسین حسینی، رویاهای بزرگی در سرش دارد.

مدعی مخفی

پیوستن رشید مظاهری به استقلال، قرار بود پایان روزهای حضور حسینی در ترکیب اصلی این تیم باشد. حسینی اما، توانست دروازه استقلال را از مظاهری پس بگیرد و با بازی‌های خوب، به لیست تیم ملی برسد. حسینی حالا در کنار بیرانوند و عابدزاده، یکی از سه دروازه‌بان لیست دراگان اسکوچیچ به حساب می‌آید و حتی، به پوشیدن شماره یک تیم ملی فکر می‌کند. از آخرین بازی حسینی برای تیم ملی، حدود ۴ سال می‌گذرد. او برای رسیدن به هدف بزرگش، باید ماه‌هایی رویایی را با استقلال پشت سر بگذارد و رقبایش، نتوانند در حد توقع ظاهر شوند. حضور بیرانوند و نیازمند در لیگ برتر، کار او را سخت‌تر می‌کند. حسینی جام جهانی روسیه، در لیست تیم ملی قرار نگرفت و این بار، قصد دارد به هر قیمتی بین سه انتخاب نهایی اسکوچیچ در قطر باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید