عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام مدارس کشور به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد و تمام روستاهای بالای بیست خانوار صاحب اینترنت می شوند.

کودک و نوجوان صاحب اینترنت ویژه و ایمن می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش پرورش کشور با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری در حوزه آموزش برای توسعه سکوها و شبکه‌های اجتماعی این حوزه اعلام آمادگی کرد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در سالن اجلاس با اشاره  به اهمیت وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک از مهمترین وزارت خانه‌های دولت، گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت نیروی انسانی را که سرمایه اصلی هر کشوری هستند بر عهده دارد که این وظیفه مسوولیت سنگینی است.
وی با اشاره به اینکه دشمن امید به آینده را در نسل آینده نشانه رفته است، خطاب به مدیران آموزش و پرورش  افزود: پرورش نسلی باانگیزه، شاداب، امیدوار، خلاق و مجاهد که پیشتازان گام دوم انقلاب اسلامی باشند مسوولیت سختی است که در این دوران بر عهده شما است.
زارع پور با اشاره به استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در تمام ابعاد زندگی امروز و توسعه سکوهای خدمات رسان بومی در کشور، گفت: متخصصینی که حاصل نظام تعلیم و تربیت کشور است در این برهه توانسته‌اند ما را در بسیاری از این زمینه‌ها خودکفا کنند.
وی به همکاری‌های مشترک بین دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با راه اندازی شبکه شاد در دوران کرونا خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در کنار آموزش و پرورش قرار گرفت و دین خود را به آموزش و پرورش ادا کرد.

اتصال ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، خبر داد: تاپایان سال جاری ۹۵ درصد و تا هفته دولت سال آینده نیز تمام روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که این امر در کنار تمام مزایای دیگر، امکان  فعالیت سکوهای آموزشی و سایر سکوهای خدمات رسان را در سراسر کشور فراهم خواهد کرد.
زارع پور اعلام آمادگی کرد با همکاری وزارت آموزش و پرورش در موضوع سکوهای (پلتفرم ها) آموزشی، حداکثر استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات برای توسعه نظام آموزشی هوشمند و عدالت محور صورت پذیرد.
وی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری آموزش پرورش اتصال تمام مدارس کشور به شبکه فیبرنوری را در برنامه خود قرار می‌دهیم، البته در قالب برنامه ششم توسعه تاکنون ۸۰ هزار مدرسه در کل کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که این مسیر نیز ادامه می‌یابد.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود در این اجلاس به اهمیت سواد فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های این فضا نیز اشاره کرد و گفت: این فناوری با تمام مزایا، چالش‌هایی را نیز برای نسل جوان و کودکان و نوجوانان دارد که باید به آن توجه کرد و در بسیار از کشورهای پیشرفته برای مصون سازی کودکان و نوجوانان  راهکارها و ابزارهای مختلفی در اختیار خانواده ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفته است .
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه مهمترین مکان برای آموزش این قواعد مدارس است، گفت:  باید از سنین کودکی آموزش استفاده از فضای مجازی جدی گرفته شود.
وی به اقداماتی که در دولت سیزدهم برای استفاده مناسب کودکان و نوجوانان از فضای مجازی انجام شده اشاره کرد و افزود: ابزاری فرآهم شده است که در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند برای سنین مختلف فرزندان خود اینترنت امن، مفید و سالم را فرآهم کنند.
زارع پور تصریح کرد: این ابزارها به زودی رونمایی می شود و برای استفاده در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا در صورت تمایل از آن برای ایجاد یک محیط سالم برای کودکان خود در فضای مجازی استفاده کنند.
وی از مدیران و روسای آموزش پرورش حاضر در اجلاس خواست برای معرفی این ابزارها به خانواده‌ها  در مدارس  تلاش کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید