پس از شیوع کرونا در کشور و شروع آموزش غیرحضوری بسته های اینترنت رایگاه برای دانشجویان و دانش‌آموزان فعال می شد اما آیا حالا با حضوری شدن آموزش ها اختصاص اینترنت رایگاه ادامه دارد؟

اینترنت رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان فعال می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حدود سه سال قبل و از شهریورماه ۱۳۹۹ با آغاز همه گیری کرونا در کشور، دولت تصمیم گرفت برای حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و معلمان و اساتید، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن سوق دهد و در ادامه توسعه یک پلتفرم برای آموزش دانش آموزان از جمله نخستین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

برهمین اساس نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان، بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب، در چند مرحله بسته‌های اینترنتی مختلف از ۳۰ تا ۶۰ گیگابایتی شش ماهه در نظر گرفت و در فواصل مختلف به جامعه هدف ارائه کرد. به خصوص برای دانش ‌آموزان بسته ماهانه‌ تعریف و دانش ‌آموزان قادر به استفاده از ظرفیت آموزش مجازی به صورت رایگان شدند.

در واقع هدف از اعطای بسته های اینترنت رایگان، دسترسی دانش آموزان و معلمان به اینترنت برای استفاده از برنامه شاد بود.

اما با توجه به اعلام برگزاری کلاس های درس در دانشگاه ها و مدارس از سال تحصیلی جدید و در عین حال اعلام این موضوع از سوی وزیر علوم که ممکن است به دلیل پاره ای از مشکلات مالی برخی کلاس ها غیرحضوری یا ترکیبی (مجازی- حضوری) شوند، این سوال پیش می آید که آیا  باز هم هماهنگی لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته های اینترنت رایگان به دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید شکل خواهد گرفت؟

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا یادآور شد: اینترنت رایگان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی گذشته به دانشجویان و دانش آموزان تعلق گرفت و منابع و بودجه این بسته های رایگان نیز در دوره های قبل پیش بینی شده بود.

اختصاص اینترنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان؟

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم، باید پول آن را از بیت المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.

زارع پور اظهار کرد: اگر قرار باشد مجددا هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار دهیم، باید منابع و بودجه آن از قبل پیش بینی شده باشد که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید