بر اساس آخرین اخبار به نظر می رسد معلمان طرح مهرآفرین از پرداخت علی الحساب توسط وزارت آموزش و پرورش کنار گذاشته شده اند.

معلمان طرح مهرآفرین از پرداخت علی الحساب کنار گذاشته شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان بعد از ابهام و بلاتکلیفی چندین ساله در تبدیل وضعیت معلمان طرح مهر آفرین از سال ۱۳۹۱ ، اکنون گویا این عزیزان پس از سال ها تلاش برای رفع مشکل استخدام و تبدیل به استخدام پیمانی ،به در بسته دیگری خورده اند .

گزارش های فرهنگیان مهرآفرین از استان های مختلف ،حاکی است این معلمان پس از ۱۰ سال کماکان پیمانی بوده و بدلایل نامعلوم اداری رتبه بندی معلمان شامل حال آنها نمی شود.

گزارش ها حاکی است این فرهنگیان با راه اندازی کارزاری به دنبال جلب کمک رئیس جمهور و رئیس مجلس برای رفع تبعیض رتبه بندی در مورد خود هستند .

گزارش های پراکنده از برخی استان ها حاکی است ،هنوز گروهی از این فرهنگیان عزیز و تلاشگر درگیر مشکلات تبدیل وضعیت هستند.

اسماعیل جعفری نماینده فرهنگیان معتقد است که معلمان طرح مهرآفرین از پرداخت علی الحساب توسط وزارت آموزش و پرورش کنار گذاشته شده اند.

جعفری در یاداشت خود نوشته است:
برای اثبات و تشریح حذف معلمان طرح مهرآفرین از پرداخت علی الحساب به عکسی که در زیر قرار گرفته است استناد می‌کنیم.

اخبار رتبه بندی/ معلمان طرح مهرآفرین از پرداخت علی الحساب کنار گذاشته شدند؟

عکس شماره 1 بند ۱ ماده ۲ قانون رتبه بندی، معلمان را تعریف کرده است:
آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربی امور تربیتی، مشاور، مراقب سلامت، نیروهای مداراس استثنایی، مدیر و معاونان مدارس را در تعریف معلم گنجانده است


عکس شماره 2 ماده ۳ آئین نامه عنوان می کند: مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از این آیین نامه منتفع خواهند شد.


عکس شمار3 نمونه حکم یک معلم طرح مهرآفرین است که بندهای آن کاملا شبیه دیگر معلمان استخدام رسمی است.

در تصاویر 1 و 2 که مربوط به قانون رتبه بندی و آیین نامه رتبه بندی است به صراحت اشاره شده است که تمام معلمانی که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل معلمان باشند در تعاریف فوق بگنجند از مزایای رتبه بندی بهره مند خواهند شد و هیچ اشاره ای به‌ نحوه جذب معلمانی که مشمول رتبه بندی می شوند نشده است (دانشسرا، تربیت معلم، دانشکاه فرهنگیان، ماده ۲۸، حق التدریس یا نیروهای نهضتی تبدیل وضعیت شده، طرح‌ مهرآفرین و...)


 معلمان طرح مهر آفرین مطابق ابلاغشان و حکم کارگزینی مشمول طرح طبقه بندی معلمان هستند و مشمول تعاریف قانون رتبه بندی و آیین نامه هستند و باید از مزایای این قانون بهره مند شوند، اکنون تصمیم وزارت آموزش وپرورش مبنی بر کنار گذاشتن این‌گروه از معلمان از پرداخت علی الحساب با هیچ جای قانون و مصوبات مجلس و دولت همخوانی ندارد و این اقدام کاملا مغرضانه و غیرقانونی است و باید در این زمینه تجدید نظر کنند.

 پیش تر آقای احمدی لاشکی اعلام کرده بودند که همه معلمان از جمله معلمان #طرح_مهرآفرین مشمول رتبه بندی و پرداخت علی الحساب خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 0
    مسولین عزیزخواهشا زودتر نسبت به واریز علی الحساب رتبه بندی به حساب نیروهای طرح مهر افرین اقدام کنید بی انصافی است که ما بعد از ۱۷سال پیمانی بودن از مزایای رتبه بندی محروم شویم تا کی باید به ما به اسم اینکه پیمانی هستیم ظلم شود در حالی که بیشترین زحمت را می کشیم و الان در بین ما مدیر ومعاون و دبیر نمونه وجود دارد
  • مهین رندی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    واقعا بی عدالتی هست که علی الحساب شامل ما نشده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید